// چهار شنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹

ایکس باکس در رتبه دو جدول فروش فوریه ۲۰۲۲ اروپا به خاطر تولید کم PS5

درحالی‌که کمبود تولید به‌شدت بازار کنسول‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، نینتندو سوییچ رتبه‌ی یک جدول فروش کنسول‌ها در اروپا طی ماه فوریه سال ۲۰۲۲ را کسب کرد.

کنسول‌های نسل ۹ فروش بسیار خوبی داشته‌اند. بااین‌حال نمی‌توان انکار کرد که مشکلات مربوط‌به کمبود قطعات برای تولید، روی میزان فروش آن‌ها تأثیرگذار است. براساس آخرین داده‌های فروش GSD که با گزارش کریستوفر درینگ از رسانه‌ی گیمز اینداستری منتشر شدند، در ماه فوریه همین امر در میزان فروش کنسول در اروپا نیز به چشم می‌آید.

پس از ۱۵ ماه (از نوامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۲) فروش ماهانه‌ی بیشتر پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در اروپا، طی ماه فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ شاهد فروش بیشتر ایکس باکس سری ایکس/اس نسبت به PS5 در این بازار هستیم. در فوریه ۲۰۲۲ میزان فروش کلی سخت‌افزارهای صنعت بازی در اروپا نسبت به ماه ژانویه به میزان ۳۲ درصد کاهش یافت و در مقایسه با داده‌های فروش ماه فوریه سال ۲۰۲۱ با ۴۴ درصد کاهش روبه‌رو شد.

همان‌گونه که دنیل احمد در توییتر هم گفت، ایکس باکس سری اس در این شرایط به مراتب بیشتر تولید می‌شود و در بازار برای خرید موجود است. گزارش GSD هم به تاثیر جدی ایکس باکس سری اس روی رسیدن Xbox Series X/S به رتبه‌ی دو جدول فروش فوریه ۲۰۲۲ اروپا اشاره کرد.

نینتندو سوییچ به‌راحتی خود را به صدر جدول رساند و اگرچه این داده‌ها شامل بریتانیا و آلمان نمی‌شوند، این کنسول جایگاه شماره ۱ فروش سخت‌افزار در منطقه را به خود اختصاص داد. فروش نینتندو سوییچ در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته است و بااین‌حال در مقایسه با فوریه ۲۰۲۰ به میزان ۵۲ درصد افزایش یافته است. باتوجه‌به صحبت‌های کریستوفر درینگ در توییتر که به وضعیت کلی فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت طی ماه فوریه سال ۲۰۲۲ اشاره کرد، ظاهرا کنسول Nintendo Switch با اختلاف توانست رتبه‌ی یک را مال خود کند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده