نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۸

احتمال پشتیبانی کنسول بعدی نینتندو از ری تریسینگ و DLSS 2.2

باتوجه‌به جدیدترین اطلاعات فاش شده انویدیا، کنسول بعدی نینتندو احتمالا از ری تریسینگ و DLSS ۲.۲ پشتیبانی می‌کند.

کنسول نینتندو سوییچ به پنج سالگی خود رسیده و بسیاری از بازیکنان تصور می‌کنند که عمر این پلتفرم در حال به پایان رسیدن است. بااین‌حال نینتندو سوییچ تاکنون بیش از ۱۰۳ میلیون نسخه فروش داشته است و هنوز هم به فروش موفق خود ادامه می‌دهد. همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری باکیفیت برای نینتندو سوییچ معرفی شده‌اند تا تصور پایان کار این محصول در آینده‌ی نزدیک کمی دشوار باشد. علاوه‌براین موارد، نینتندو بارها تاکید کرده است که کنسول نینتندو سوییچ هنوز در میانه‌ی چرخه‌ی عمر خود قرار دارد.

با وجود همه‌ی موارد گفته شده مبنی‌بر اینکه به‌زودی شاهد عرضه‌ی کنسول جانشین نینتندو سوییچ نخواهیم بود، اما افشای اطلاعات و گزارش‌های مختلف به توسعه‌ی این کنسول توسط نینتندو اشاره دارند. در جدیدترین اطلاعات فاش شده از منبع کد‌های تکنولوژی DLSS شرکت انویدیا به سخت‌افزار یک پلتفرم اشاره شده است که احتمالا همان کنسول جانشین نینتندو سوییچ در آینده خواهد بود.

کنسول نینتندو سوییچ

طبق معمول با هر افشا اطلاعات از کدهای شرکت‌های مختلف، کاربران زیادی به کاوش در فایل‌های فاش شده می‌پردازند. مطابق با همین کاوش‌ها، کاربران در اطلاعات فاش شده از انویدیا بارها به کدهایی با نام «nvn2» برخورد کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این نام مربوط‌به API گرافیکی کنسول بعدی نینتندو باشد؛ چرا که API اصلی کنسول نینتندو سوییچ nvn نام دارد. نکته‌ی جالب توجه به ساخته شدن این سخت‌افزار گرافیکی براساس معماری Ampere GPU اشاره دارد که امکان پشتیبانی از ری تریسینگ و تکنولوژی DLSS ۲.۲ انویدیا را فراهم خواهد کرد.

در هفته‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ گزارش‌های متعددی مربوط‌به بازبینی نینتندو در سخت‌افزار کنسول بعدی آن‌ها برای پشتیبانی از DLSS منتشر شدند. در آن زمان تصور می‌شد که کنسول بعدی نسخه‌ی Pro نینتندو سوییچ است. البته نینتندو هرگز به معرفی این کنسول نپرداخت اما ممکن است اطلاعات فاش شده‌ی انویدیا مربوط‌به یک کنسول کاملا جدید با سخت‌افزاری متفاوت نسبت به نینتندو سوییچ باشد. در گذشته تحلیل‌گر Ampere در گزارشی اعلام کرده بود که به عقیده‌ی وی کنسول جایگزین نینتندو سوییچ زودتر از سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه نخواهد شد.

نظر شما درباره‌ی این گزارش چیست؟ شما می‌توانید نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با زومجی به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده