نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷

عدم حضور بازی Super Smash Bros در مسابقات EVO امسال

با اعلام حساب توییتر برگزارکننده‌ی رویداد بازی‌های مبارزه‌ای EVO، شرکت نینتندو مانع حضور سری بازی Super Smash Bros در رویداد امسال شده است.

رویداد بزرگ The Evolution Championship Series یا همان EVO هر ساله میزبان مسابقات هیجان‌انگیزی است که طی آن‌ها شرکت‌کنندگان در رشته‌‌ی بازی‌های ویدئویی مبارزه‌ای به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. هر سال برگزارکنندگان این رویداد از برترین بازیکنان آثار مبارزه‌ای دعوت می‌کنند تا در شهر لاس وگاس جمع شوند و در رقابت‌هایی نفس‌گیر با حضور تماشاچیان زیادی که در محل حاضر هستند، به مبارزه بپردازند.

حال به‌تازگی در حساب توییتری رویداد EVO سال ۲۰۲۲ اعلام شد که شرکت نینتندو با حضور سری .Super Smash Bros در این رویداد مخالفت کرده است. در بیانیه‌ی حساب توییتر EVO آمده است: «از سال ۲۰۰۷ شاهد خلق لحظات تاریخی از سری .Super Smash Bros در جریان رویدادهای EVO بوده‌ایم. ما ناراحت هستیم که نینتندو اجازه‌ی ادامه‌ی این میراث در سال جاری را به ما نمی‌دهد. امیدواریم در آینده یک بار دیگر حضور .Super Smash Bros در رقابت‌های EVO را درکنار طرفداران آن جشن بگیریم».

مبارزان سری Super Smash Bros

نینتندو تاکنون به‌صورت رسمی از دلیل مخالفت با حضور سری .Super Smash Bros در رویداد EVO حرفی نزده است. البته شرکت نینتندو در ماه نوامبر گذشته قرارداد همکاری با یک برند eSport به نام PandaGlobal را بست که در آن از این برند جدید به‌عنوان اولین رویداد دارای مجوز رسمی برگزاری مسابقات Super Smash Bros. Ultimate و Super Smash Bros. Melee در آمریکای شمالی نام برده شده است. شاید این قرارداد همکاری نینتندو با PandaGlobal به عدم حضور سری .Super Smash Bros در رویداد EVO ارتباط داشته باشد.

مجموعه بازی Super Smash Bros دقایق جذاب زیادی را در سال‌های مختلف برگزاری EVO رقم زد. البته آخرین بار در سال ۲۰۱۹ این رویداد به‌صورت حضوری برگزار شد و رقابت‌های بعدی به خاطر شیوع کرونا به شکل آنلاین دنبال شدند. همچنین اولین حضور سری .Super Smash Bros در رویداد EVO مربوط‌به سال ۲۰۰۷ می‌شود که در آن بازیکنی به نام Ken Hoang در افتتحایه‌ی مسابقات Super Smash Bros. Melee برنده شد.

در ماه مارس سال ۲۰۲۱ اعلام شد که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی همراه با آژانس استعدادیابی Endeavor، رویداد EVO را خریداری کرده است. در آن زمان شرکت سونی اعلام کرد که این مسابقات، پلتفرم‌ انحصاری نخواهد داشت و بازی‌هایی که روی پلتفرم‌هایی جز پلی‌ استیشن در دسترس هستند نیز امکان حضور در رقابت‌ها دارند.

در پایان شما کاربران زومجی می‌توانید نظرات خود را درباره‌ی تصمیم نینتندو مبنی بر عدم حضور سری بازی .Super Smash Bros در مسابقات EVO سال ۲۰۲۲ را با ما در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده