// جمعه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۶

احتمال تمرکز بازی Contraband روی مبارزات با ماشین

جز کوردن از سایت ویندوز سنترال می‌گوید گیم‌پلی Contraband، بازی جدید استودیوی Avalanche برای ایکس باکس برپایه‌ی مبارزه با ماشین‌ طراحی شده است.

استودیوی Avalanche، سازنده‌ی مجموعه بازی Just Cause در جریان کنفرانس ایکس باکس در E3 2021 با انتشار یک تیزر از بازی جدید خود رونمایی کرد که Contraband نام دارد و ایکس باکس آن را برای کنسول‌های نسل نهمی خود و پی سی عرضه خواهد کرد. کنترابند طبق توضیحات رسمی، یک بازی کوآپ است که بازیکنان در آن نقش قاچاقچی‌هایی را در دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی و در منطقه‌‌ی خیالی Bayan که برگرفته از کشورهای جنوب‌شرق آسیا است، خواهند داشت.

از زمان معرفی تاکنون اطلاعات زیادی از این بازی جهان باز منتشر نشده است. بااین‌حال، جز کوردن، اینسایدر شناخته‌شده از وب‌سایت ویندوز سنترال اخیرا در یک استریم ادعا کرده است که از ماهیت و سبک بازی جدید اوالانچ خبر دارد. کوردن می‌گوید: «کل گیم‌پلی Contraband یک‌جورایی برپایه‌ی مبازره با ماشین طراحی شده است. درکل بازی بسیار متفاوتی است. اساسا کاری که باید در کنترابند انجام دهید، این است که برای مأموریت‌های قاچاق یا دزدی برنامه بریزید و سپس آن‌ را اجرا کنید.

به‌نظر می‌رسد یکی از جنبه‌های بازی این است که سعی کنید رقبای خود را نکشید. سلاح‌ها بیشتر از اینکه به هدف خون‌و‌خونریزی و قتل‎‌عام دشمنان و این‌جور کارها در بازی گنجانده شده باشند، برای از کار انداختن و نابود کردن ماشین‌های رقبا کاربرد دارند؛ مثلا ترکاندن لاستیک یا چیزهایی از این دست. اوالانچ قصد دارد یک بازی اکشن با جنبه‌های تاکتیکی زیاد بسازد که در آن کشتن دشمنان آخرین راه‌حل است.»

عمر شاکر، کارگردان Contraband می‌گوید بازی جدید اوالانچ، «جاه‌طلبانه‌ترین و استثنایی‌ترین اثر این استودیو تا به امروز است.» شاکر اشاره می‌کند که مایکروسافت و اوالانچ از سه سال پیش مذاکرات خود را برسر ساخت کنترابند شروع کرده‌اند. او البته نگفت که مراحل توسعه‌‌ی بازی دقیقا از چه زمانی آغاز شده است. شاکر توضیح می‌دهد: «از تمام تجربه‌هایی که در این ۱۸ سال در ساخت بازی به‌دست آورده‌ایم، در ساخت کنترابند استفاده می‌کنیم: خلق بازی‌های جهان باز بزرگ و زیبا که پر است از مناظر خیره‌کننده و لحظات به‌یادماندنی در گیم‌پلی.

تیم فوق‌العاده‌ی ما در اوالانچ می‌خواهد بهترین تجربه‌ی ممکن را در کنترابند ارائه دهد و برای این کار قصد دارد از حداکثر توان نسخه‌ی جدید موتور Apex Engine بهره بگیرد؛ موتوری که تمام بازی‌های ما از جمله سری جاست کاز برپایه‌ی آن ساخته شده است. ما ایپکس انجین را طوری ساخته‌ایم که توسعه‌دهندگان ما بتوانند ایده‌های خلاقانه‌ی خود را با استفاده از آن عملی کنند. بسیار خوشحالیم که می‌توانیم از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نهایت استفاده را ببریم.»

گفتنی است که استودیوی سوئدی Avalanche به جز مجموعه‌ی Just Cause، سازنده‌ی بازی Mad Max، محصول سال ۲۰۱۵ است. آن‌ها همچنین با همکاری استودیوی id Software بازی Rage 2 را توسعه دادند که در سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های نسل هشتم و کامپیوتر عرضه شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی Contraband چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده