نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶

انتشار اولین تریلر گیم‌ پلی بازی Dune: Spice Wars

اولین تریلر گیم‌پلی بازی استراتژیک Dune: Spice Wars صحنه‌های متفاوتی از ویژگی‌های نژادهای مختف جهان بازی را به نمایش می‌گذارد.

در جریان برگزاری مراسم گیم آواردز سال ۲۰۲۱ در ماه دسامبر، خبر ساخت یک بازی جدید از دنیای غنی Dune اعلام شد. این بازی استراتژیک 4X که توسط استودیوی فرانسوی Shiro Games در دست توسعه است، اولین بازی مجموعه Dune پس از ۲۰ سال به حساب می‌آید. حالا Shiro Games نمایش جدیدی از بازی منتشر کرده است که بازیکنان را بیشتر با جزئیات گیم‌پلی استراتژیک بازی آشنا می‌کند.

در این نمایش می‌بینیم که چطور مبارزه در شن‌زارهای سیاره Arrakis صورت می‌گیرد و دو نژاد Atreides و Houses Harkonnen از چه روش‌های برای غلبه به دشمنان و محیط سرسخت بازی استفاده می‌کنند. بارون هارکونن که وظیفه رهبری این قبیله خشن و بی‌رحم هارکونن را بر عهده دارد، با کمک مشاورانی مانند Glossu Rabban سعی دارد تا با استفاده از هر حیله و روش ممکن علیه دشمنان قدیمی خود پیروز شود. در این قبیله Rabban وظیفه مدیریت خزانه و ثروت گروه را بر عهده دارد.

Feyd-Rautha و Lakin Nefud نیز به‌ترتیب در مهارت مذاکرات سیاسی و مدیریت نیروهای نظامی تخصص دارند. براساس اطلاعات منتشر شده، یکی از تفاوت‌های Spice Wars با دیگر بازی‌های سبک استراتژیک همزمان در آن است که تمامی مبارزات بازی به‌جای مناطق کوچک و جداگانه روی یک نقشه اصلی و بزرگ جریان دارد و بازیکنان با ساخت سازه‌ها و شهرهای موردنظر خود می‌توانند برای مقابله با دشواری‌ها و مشکلات شن‌زار آماده شوند.

بازیکنان همچنین می‌توانند برای پیشرفت نیروهایی که تحت هدایت دارند از روش‌های مختلفی مانند استفاده از قوای نظامی، مذاکره با دیگر نژادها،‌ اثرگذاری اقتصادی و فریب دیگر گروه‌های حاضر در صحنه سیاسی جهان بازی استفاده کنند. شما می‌توانید اولین ویدیو گیم‌پلی این بازی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

براساس گزارش‌ها، Dune: Spice Wars در هنگام عرضه اولیه شامل چهار نژاد اصلی خواهد بود. در حال حاضر به جز آتریدیز و Houses Harkonnen هنوز اطلاعات بیشتری از دیگر نژادهای بازی اعلام نشده است، اما سازندگان بازی در استودیوی شیرو گیمز از اضافه شدن نژاد پنجم در دوران دسترس زودهنگام بازی (Early Access) خبر داده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا نیروهای House Corrino و قبیله Fremen که برای هواداران مجموعه آشنا هستند نیز در آینده به بازی اضافه خواهند شد یا خیر، اما سازندگان بازی ماه گذشته از احتمال حضور نیروهای House Ordos که اولین‌بار در بازی Dune 2 معرفی شده‌اند خبر داده بودند.

طبق گزارش‌های قبلی بازی Dune: Spice Wars تنها پروژه در دست ساخت از این مجموعه نیست و شرکت نروژی Funcom، ناشر بازی‌های ویدیویی سری Dune از برنامه های خود برای ساخت بازی‌های بیشتر مانند یک بازی جهان‌باز در سبک بقا در دنیای این مجموعه خبر داده بود. هنوز جزئیات بیشتری از زمان احتمالی معرفی این پروژه‌ها یا استودیوهای سازنده آن‌ها اعلام نشده است.

بازی استراتژیک Dune: Spice Wars در زمان نامشخصی از سال ۲۰۲۲ به‌صورت دسترسی زودهنگام روی پلتفرم استیم در دسترس قرار می‌گیرد. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده