نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷

شایعه: وجود گازهای سمی و شش نوع دشمن در بازی The Division Heartland

در جدیدترین اخبار بازی به نظر می‌رسد که اطلاعات زیادی در مورد محیط و گیم‌پلی The Division Heartland شرکت یوبیسافت فاش شده است.

در سال گذشته شرکت یوبیسافت به معرفی یک نسخه‌ی فرعی از سری The Division تحت عنوان The Division Heartland پرداخت که قرار است به‌صورت رایگان در دسترس بازیکنان قرار گیرد. بااین‌حال یوبیسافت تاکنون به جز خبر تأخیر زمان عرضه‌ی این بازی، اطلاعات زیادی را در دسترس مخاطبان قرار نداده است. حال به‌لطف گزارش جدید تام هندرسون به نظر می‌رسد جزئیات زیادی درباره‌ی محیط‌ها و گیم‌پلی بازی The Division Heartland به بیرون درز کرده است.

ظاهرا وقایع بازی The Division Heartland برخلاف نسخه‌های قبلی در یک شهر بزرگ مانند نیویورک رخ نمی‌دهد و بازیکنان وارد شهری کوچک به نام Silver Creek می‌شوند. بااین‌حال هندرسون عقیده دارد که این شهر می‌تواند به انتظار بازیکنان از یک جهان باز و گسترده پاسخ بدهد.

در این شهر بازیکنان فرصت خواهند داشت که با کاوش در محیط‌های گوناگون به لوت‌ها و آیتم‌های بسیار ارزشمندی دست پیدا کنند. همچنین مکان‌های مختلفی از شهر Silver Creek به‌صورت کاملا تصادفی با گاز سمی و سبزرنگی آلوده خواهند شد که درواقع دلیل ویرانی دنیای بازی هستند. گویا پخش این گازهای سمی به‌صورت تصادفی می‌تواند تاثیر زیادی روی غافلگیری بازیکنان داشته باشد و استراتژی‌های آن‌ها برای مبارزه و بقا را تغییر دهد.

اپراتور تسلیم شده‌ی The Division

طبق گزارش، قرار گرفتن در معرض گاز سبزرنگ باعث ضعیف شدن بازیکنان و کاهش نوار سلامتی خواهد شد. البته گیمرها می‌توانند با ساخت و ارتقای ماسک‌های فیلتردار، از آسیب‌های این گاز در امان بمانند. همچنین بازیکنان در سراسر نقشه می‌توانند به پایگاه‌های Strategic Homeland Division دسترسی داشته باشند تا از این طریق درخواست امداد هوایی بدهند. همچنین خرید و ارتقای تجهیزات، دریافت مأموریت‌های جانبی مثل پاکسازی مناطق آلوده و موارد دیگری در این پایگاه‌ها قابل دسترسی هستند.

به نظر می‌رسد هسته‌ی گیم‌پلی بازی مربوط‌به کاوش در شهر Silver Creek، مبارزه با سایر بازیکنان و دشمنان، غارت منابع ارزشمند و درنهایت زنده ماندن تا زمان برگشتن به هاب اصلی (Base of Operations) باشد. این هاب اصلی در یک منطقه‌ی متروکه قرار دارد و از آیتم‌های بازیافتی ساخته شده است تا شکلی آخرالزمانی به خود بگیرد. بازیکنان در این هاب می‌توانند به شخصی‌سازی تجهیزات بپردازند و ابزار جنگی خود را ارتقا دهند. همچنین امکان فروش آیتم‌های غارت‌شده و ساخت لابی برای بازی با سایر بازیکنان در این هاب اصلی وجود دارد.

شخصیت‌های ایستاده The Division Heartland

به‌گفته‌ی هندرسون، بازیکنان در هاب اصلی می‌توانند به انتخاب مأموریت‌ها بپردازند. این مأموریت‌ها به‌صورت روزانه و هفتگی به‌روزرسانی خواهند شد و هر کدام برای بازیکنان میزان پاداش متفاوتی را به همراه دارند. همچنین قابلیت استفاده از آیتم‌های Prep جهت تقویت بعضی از توانایی‌های بازیکنان در طول مبارزات و کاوش نیز در پایگاه اصلی میسر خواهد بود. نکته‌ی جالب دیگر در مورد این پایگاه‌ها مربوط‌به دستگاه‌های آرکیدی می‌شود که در آن بازیکنان می‌توانند به تجربه‌ی نسخه‌های رترو از بازی‌های دیگر یوبیسافت مثل Driver و For Honor بپردازند. البته هندرسون در مورد وجود این بخش در نسخه‌ی نهایی بازی The Division Heartland تردید دارد.

طبق گزارش، گیم‌پلی و مبارزات بازی در دو بخش پیاده‌‌سازی شده‌اند. بخش اول Storm نام داد که به‌صورت PvPvE با الهام از بازی Escape from Tarkov توسعه یافته است. در این حالت بازیکنان باید با کاوش در نقاط مختلف نقشه به غارت و استخراج منابع مختلف بپردازند. در همین حین بازیکنان باید با سایر گیمرها و دشمنان هوش مصنوعی نیز به مبارزه بپردازند و درنهایت تا رسیدن به پایگاه اصلی زنده بمانند. بخش دوم Excursion نام دارد که بیشتر حالت آموزشی PvE دارد. این بخش به بازیکنان امکان کاوش آزادانه در محیط و مبارزه با دشمنان هوش مصنوعی را خواهد داد.

شخصیت و تجهیزات آن در بازی The Division

گویا برخلاف Ghost Recon Frontline که روند توسعه‌ی پرفراز و نشیبی داشت، ساخت بازی The Division Heartland یوبیسافت به‌صورت پیوسته و منظم جلو می‌رود

ظاهرا دشمنان در بازی The Division Heartland به شش دسته‌ی Flanker ،Grunt ،Heavy ،Sharps ،Hooter و Technician تقسیم می‌شوند. همچنین هندرسون تایید کرد که در حال حاضر ۶ اپراتور در سه کلاس مختلف برای بازی در نظر گرفته شده‌اند که شامل سه زن و سه مرد خواهند بود. کلاس‌های مبارزه هر کدام دارای قابلیت و پرک‌های مخصوص به خود هستند، اما جنسیت مبارزهای هر کلاس تنها منجر به تفاوت ظاهری می‌شود. سه کلاس مبارزه شامل Weapon Expert با توانایی‌های جنگی بالا، Medic با تمرکز بر بازیابی سلامت و Survivalist با توانایی‌های شاخص در زمینه‌ی لوت و غارت منابع هستند.

بازی The Division Heartland هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما به‌گفته‌ی یوبیسافت، این بازی قرار است تا قبل از آوریل ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود. به‌گفته‌ی هندرسون هم‌اکنون یوبیسافت در حال انجام تست‌های گوناگون و مخصوص روی بازی The Division Heartland است که شاید به انتشار نسخه‌ی دمو یا خود بازی در آینده‌ی نزدیک اشاره داشته باشد. همچنین هندرسون اعلام کرد برخلاف روند توسعه‌ی پرفراز و نشیب Ghost Recon Frontline، ساخت بازی The Division Heartland به‌صورت پیوسته و منظم جلو می‌رود.

باتوجه‌به انتشار این شایعه و لو رفتن جزئیات گسترده از بازی The Division Heartland، به نظر می‌رسد شرکت یوبیسافت در آینده‌ی نزدیک به بیان اطلاعات رسمی یا ارائه‌ی نمایشی از این اثر جدید بپردازد. نظر شما کاربران در مورد اطلاعات فاش‌شده از بازی The Division Heartland چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده