// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۱

محکوم شدن هکر معروف نینتندو سوییچ به سه سال زندان

دادگاه گری دبلیو باوزر، هکر معروف نینتندو سوییچ و سردسته‌ی گروه Team-Xecuter را به بیش از سه سال زندان محکوم کرده است.

چند گروه هکری زمانی‌که نینتندو سوییچ تازه عرضه شده بود، توانستند از خلاهای امنیتی موجود در سخت‌افزار این کنسول سوءاستفاده کنند و و به روش مهندسی معکوس دست به نصب کدهای غیرمجاز روی آن بزنند. یکی از این گروه‌ها به‌نام Team-Xecuter اقدام به فروش برنامه‌ها و دستگاه‌هایی کرد که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانستند محدودیت‌های نرم‌افزاری سوییچ را دور بزنند و بدون اینکه مجبور باشند بازی‌ها را به شکل قانونی بخرنند، آن‌ها را نصب و تجربه کنند. نینتندو نیز علیه گروه مذکور پرونده‌ی شکایت تشکیل داده بود.

حالا خبر آمده است که نینتندو سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش‎‌های حقوقی، به موفقیت بزرگی در دادگاه رسیده است. نینتندو طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده است که دادگاه حکم گری دبلیو باوزر، یکی از سردسته‌های گروه هکری Team-Xecuter را صادر کرده و این شخص به ۴۰ ماه زندان (کمی بیش از سه سال) محکوم شده است. نینتندو همچنین از دادستان‌ها و نهادهای قانونی و انتظامی «که با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود جلوی فعالیت‌های غیرقانونی را گرفتند» تشکر کرد؛ فعالیت‌هایی که به‌گفته‌ی نینتندو «ضررهای جدی و بزرگی در سطح جهانی به نینتندو و صنعت بازی وارد کرده‌ است.»

نینتندو به‌طور خاص از اداره‌ی تحقیقات فدرال (FBI)، بخش تحقیقات سازمان امنیت ملی آمریکا (HSI) دفتر دادستانی منطقه‌ی غرب شهر واشینگتن، بخش جرائم کامپیوتری و دارایی‌های معنوی وزارت دادگستری و دفتر روابط بین‌الملل وزارت دادگستری، به خاطر همکاری و کمکی که برای پیشبرد این پرونده‌ی شکایت کرده‌اند، تشکر کرده است. برای نینتندو حفاظت از آی‌پی‌هایش بسیار مهم است و برای این کار از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. آن‌ها سابقه‌ای طولانی در به‌دادگاه‌کشیدن هکرها و افرادی دارند که راه‌های دسترسی غیرقانونی به محصولات این شرکت را فراهم می‌کنند و گری باوزر جدیدترین فردی است که با شکایت نینتندو محکوم شده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی محکوم شدن گری باوزر به سه سال زندان چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده