نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۸

فروش حقوق ساخت فیلم و بازی از روی ارباب حلقه ها با قیمت ۲ میلیارد دلار

با به فروش گذاشته شدن حقوق معنوی ساخت فیلم و بازی از روی ارباب حلقه‌ها و هابیت به قیمت دو میلیارد دلار، احتمال خرید آن توسط آمازون وجود دارد.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی و اخبار سینما و تلویزیون مشخص شد که حقوق معنوی فیلم‌ها و بازی‌های سری ارباب حلقه‌ها قرار است به فروش گذاشته شود. شرکت سائول زنتس (Saul Zaentz) که بخش قابل توجهی از حقوق ساخت آثار مختلف از روی کتاب‌های جی. آر. آر. تالکین در مدیوم‌های سینما، ویدیوگیم، بازرگانی، رویدادهای زنده و پارک‌های تفریحی را در اختیار دارد، طی مصاحبه‌با وبسایت ورایتی اعلام کرد که حقوق معنوی فیلم‌ها و بازی‌های سری ارباب حلقه‌ها را در یک مزایده به قیمت دو میلیارد دلار به فروش خواهد گذاشت.

در میان مشتریانی که برای خرید حقوق سینمایی/ویدیوگیمی ارباب حلقه‌ها قرار است دست به جیب شوند، شرکت آمازون از سایر آماده‌تر و مشتاق‌تر به‌نظر می‌رسد. آمازون که با هزینه‌ی بسیار زیادی برای سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power شبکه آنلاین آمازون پرایم علاقه‌ی خود به این سری را نشان داده است، احتمالا بیشتر از قبل می‌خواهد در دنیای ارباب حلقه ها سرمایه‌گذاری کند.

گفتنی است شرکتی که بتواند در این مزایده حقوق نام‌برده را خریداری کند، در صورت دریافت مجوز از نمایندگان جی. آر. آر. تالکین، حتی حق اقتباس از کتاب‌هایی را که بعد از مرگ تالکین منتشر شدند، به‌دست خواهد آورد؛ The Silmarillion و The Unfinished Tales of Numenor and Middle-Earth که پس از مرگ این نویسنده‌ی بزرگ و براساس دست‌نوشته‌های او در اختیار مردم قرار گرفتند.

زندگی و گذشته شخصیت آراگورن در ارباب حلقه ها با بازی ویگو مورتنسن

شرکت برادران وارنر به‌سبب داشتن مالکیت بر شرکت New Line، تهیه‌کنندگان سه‌گانه‌ی سینمایی ارباب حلقه‌ها، بخشی از مالکیت سینمایی آثار ارباب حلقه‌ها را در اختیار داشت. اما شرکت سائول زنتس باور دارد که این حقوق در سال ۲۰۲۱ دوباره به‌آن‌ها برگشته است. چرا که برادران وارنر دیگر هیچ محتوای جدیدی با محوریت ارباب حلقه‌ها را در دست تولید ندارد. باید صبر کرد و دید که در مزایده‌ی نام‌برده کدام شرکت به‌مالکان جدید محتوای ویدیوگیمی و سینمایی ارباب حلقه‌ها تبدیل خواهد شد.

گفتنی است که پخش سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power که در ۸ قسمت تولید شده، از تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۱ شهریور ۱۴۰۱) از آمازون آغاز خواهد شد. اگر آمازون با خرید ۲ میلیارد دلاری به تمام حقوق مورد بحث دسترسی پیدا کند، توانایی انجام کارهای بسیار بیشتری در جهان ارباب حلقه‌ها را به‌دست می‌آورد. چون می‌تواند انواع‌واقسام فیلم‌ها، سریال‌ها و بازی‌ها را براساس آثار گوناگون تالکین بسازد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام شرکت این حقوق را به‌دست خواهد آورد؟ آیا آمازون را از حالا مالک حقوق ویدیوگیمی/سینمایی ارباب حلقه‌ها می‌دانید؟ دیدگاه‌های خود را برای زومجی بنویسید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده