// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۷

یوبیسافت ظاهرا برای قانع کردن کارمندان خود به آن‌ها NFT داده است

طبق گزارشی جدید، یوبیسافت برای اینکه دید منفی کارمندان خود را نسبت به فروش NFT تغییر دهند، این آیتم‌های دیجیتالی را رایگان به برخی از آن‌ها اهدا کرده است.

براساس گزارش تازه‌ای از وب‌سایت کوتاکو، یوبیسافت به‌تازگی با برگزاری یک ورک‌شاپ قصد داشته است کارمندانی را که از ورود این شرکت بازی‌سازی به حوزه‌ی NFTها نگران یا ناراحت هستند، قانع کند. یکی از کارهایی که یوبیسافت در جریان این ورک‌شاپ انجام داد، این بود که «به مناسبت بیست‌مین سالگرد Ghost Recon، تعدادی NFT مخصوص را به رایگان به برخی اعضای تیم ساخت این مجموعه اهدا کرد.» یوبیسافت جزو شرکت‌هایی در صنعت بازی است که از سیاست جدید خود در زمینه‌ی فروش آیتم‌های درون‌برنامه‌ای در قالب توکن‌های غیر‌قابل‌معاوضه دفاع و بر درستی چنین رویکردی پافشاری می‌کند.

در همین راستا، نیکولا پوآ، معاون بخش نوآوری‌های استراتژیک یوبیسافت اخیرا با وب‌‌سایت مالی استرالیایی Finder مصاحبه‌ای داشت و در آن از برنامه‌های این شرکت برای اضافه کردن NFT به بازی‌های خود دفاع کرد. او خیلی بی‌تعارف از این گفت که این گیمرها هستند که مزایای سیستم Quartz یوبیسافت را درک نمی‌کنند و باید نگرش خود را در این مورد تغییر دهند: «می‌دانیم که درک و هضم چنین سیستمی سخت است. اما کوارتز تازه اولین قدم ما برای رسیدن به سیستمی بزرگ‌تر است؛ سیستمی که فهم آن برای بازیکنان ما راحت‌تر خواهد بود.»

سیستم Ubisoft Quartz برای فروش آیتم دیجیتالی در قالب NFT

پوآ اضافه کرد: «فکر می‌کنم گیمرها متوجه نیستند که یک بازار ثانویه‌ی دیجیتالی چقدر می‌تواند برای‌شان سودمند باشد. آن‌ها به‌خاطر وضعیت فعلی NFTها و حواشی آن، فکر می‌کنند استفاده از این فناوری در وهله‌ی اول به کره‌ی زمین آسیب می‌زند و اینکه آینده‌ی آن اصلا مشخص نیست. اما ما در یوبیسافت به آن هدفی توجه می‌کنیم که می‌خواهیم با استفاده از NFTها به آن برسیم. هدف ما این است که فرصتی برای بازیکنان فراهم کنیم تا آیتم‌های درون بازی خود را به فروش برسانند؛ آیتم‌هایی که یا به‌خاطر تمام کردن بازی دیگر آن‌ها را نمی‌خواهند یا اینکه بازی را تمام نکرده‌اند، اما دیگر به آن‌ها نیازی ندارند. پیاده‌سازی چنین سیستمی به نفع خود گیمرها است. البته آن‌ها فعلا در فهم این موضوع ناتوان هستند.»

کوتاکو اخیرا گزارشی منتشر کرد که در آن ادعا شده بود تعدادی از کارمندان این شرکت فرانسوی از تصمیم مدیران برای اضافه کردن NFTها به بازی‌ها ناخشنود هستند. کوتاکو می‌گوید کارکنان مختلف در MANA، شبکه‌ی اجتماعی مخصوص پرسنل یوبیسافت، ناامیدی و ناراحتی خود را از معرفی پلتفرم Ubisoft Quartz ابراز کرده‌اند. برای مثال یکی از این افراد در پیامی می‌نویسد: «آیا معرفی چنین سیستمی ارزش این را داشت که چهره‌ی یوبیسافت درمیان بازیکنان خراب شود؟»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی روش یوبیسافت برای قانع کردن کارکنان خود در خصوص NFTها چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده