// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵

نینتندو سوییچ هنوز در اواسط عمر خود است

نینتندو سوییچ به‌زودی پنج ساله می‌شود، اما این شرکت ژاپنی اصرار دارد که این کنسول هیبریدی هنوز به پایان عمر خود نرسیده است.

در می ۲۰۲۰ و زمانی‌که سوییچ کمی بیش از سه سال از عمرش گذشته بود، نینتندو برای اولین‌بار اعلام کرد که این کنسول به میانه چرخه عمر خود رسیده است. این بیانیه‌ای بود که نینتندو چندین ماه پیش آن را دوباره تکرار کرد. با نزدیک شدن به ۵ سالگی عمر کنسول سوییچ، نینتندو دوباره این موضوع را تکرار کرده است.

شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو، در جلسه اخیرش با سهام‌داران بیان کرد که سوییچ هنوز در میانه چرخه عمر خود است و روند و سرعت فروش آن همچنان خوب به‌نظر می‌رسد. فوروکاوا همچنین اضافه کرد که شرکت انتظار دارد نینتندو سوییچ این رویکرد را بیشتر از کنسول‌های قبلی نینتندو حفظ کند، که این مورد دیگری است که شرکت در موارد متعدد بر آن تاکید کرده است.

فوروکاوا گفت: «سوییچ در میانه چرخه عمر خود قرار دارد و سرعت فروشی که امسال دارد خوب است. سوییچ آماده است تا الگوی کنسول‌های گذشته ما را که در ششمین سال حضورشان در بازار با افت فروش مواجه شده بودند بشکند و بیشتر رشد کند.»

تا تاریخ ۱۰ دی ماه، نینتندو سوییچ بیش از ۱۰۳.۵۴ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است که آن را به پرفروش‌ترین کنسول نینتندو تا به امروز تبدیل می‌کند. اگر این نوع سرعت فروش در چند سال آینده حفظ شود، جالب خواهد بود که ببینیم دقیقاً این میزان فروش به کجا ختم می‌شود. البته داشتن بازی‌های با کیفیت بالا متعدد و عرضه بازی‌های بیشتر در آینده مطمئناً به افزایش فروش این کنسول کمک خواهد کرد.

طبق ادعا چند خبرگزاری، جانشین نینتندو سوییچ در دست ساخت است، اگرچه پیر هاردینگ رولز، تحلیلگر Ampere معتقد است کنسول بعدی نینتندو تا سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد. نینتندو اخیراً همچنین ارقام فروش بازی‌های نینتندو سوییچ را به‌روزرسانی کرده است که براساس آن، بازی Mario Kart 8 Deluxe با ۴۳.۳۵ میلیون نسخه فروش همچنان در صدر جدول قرار دارد و بازی Animal Crossing: New Horizons با ۳۷.۶۲ میلیون نسخه فروش و بازی Super Smash Bros. Ultimate با ۲۷.۴۰ میلیون نسخه فروش در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده