نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

تمایل شینجی میکامی به ساخت یک بازی دیگر

شینجی میکامی، سازنده‌ی کهنه‌کار آثار مشهوری همچون Resident Evil و Dino Crisis می‌خواهد یک بازی دیگر را پیش از بازنشستگی بسازد.

شینجی میکامی، بازی‌ساز بزرگ و ۵۶ ساله‌ی ژاپنی از سال ۱۹۹۰ مسئولیت کارگردانی بسیاری از آثار کپکام را بر عهده داشته است. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با نشریه VG247 اظهار داشت که با وجود واگذاری مسئولیت کارگردانی بازی The Evil Within 2 و بازی GhostWire: Tokyo استودیو Tango Gameworks به دیگر کارکنان خود، همچنان علاقه‌مند است تا یک بار دیگر روی صندلی کارگردانی یک بازی ویدیویی بنشیند.

میکامی که بیش از سه دهه به ساخت بازی‌های بزرگی همچون رزیدنت اویل و Vanquish پرداخت، استودیو Tango Gameworks را با هدف «ایجاد یک گروه برای فرصت دادن به بازی‌سازهای جوان و با استعداد» راه‌اندازی کرد. او در حال حاضر روی فعالیت‌های آن‌ها نظارت می‌کند. ولی به نظر می‌رسد که این به‌معنی پایان فعالیت مستقیم او در زمینه‌ی ساخت بازی‌های ویدیویی نخواهد بود.

میکامی در این مصاحبه توضیح داد که تصمیم دارد پیش از بازنشستگی، یک بازی دیگر را کارگردانی کند. ماساتو کیمورا، تهیه‌کننده‌ی زنیمکس در ادامه‌ی این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: «ما دوست نداریم که این آخرین بازی او باشد». البته کیمورا در ادامه توضیح می‌دهد که بازی بعدی استودیو Tango Gameworks هرچه که باشد، میکامی کارگردان آن نخواهد بود. برنامه‌های او برای ساخت یک بازی دیگر، چشم انداز دورتری را دنبال می‌کند.

شینجی میکامی و بازی های رزیدنت اویل

بنابراین حالا فقط می‌توان امیدوار بود که عرضه‌ی بازی Ghostwire: Tokyo برای پلی استیشن 5 و کامپیوترهای شخصی انقدر موفقیت‌آمیز باشد که میکامی را برای بازگشت زودتر به حرفه‌ی کارگردانی ترغیب کند. لازم به ذکر است که Tango Gameworks بخشی از استودیوهای بازی‌سازی بتسدا محسوب می‌شود که به مایکروسافت تعلق دارد. بنابراین احتمالا آخرین بازی شینجی میکامی، یک انحصاری کنسولی ایکس باکس خواهد بود.

Ghostwire: Tokyo جدیدترین ساخته‌ی استودیو Tango Gameworks و شرکت Bethesda است که طبق جدیدترین اخبار بازی، در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) برای کنسول PS5 و پلتفرم PC عرضه می‌شود. بازی The Evil Within و بازی The Evil Within 2 آثار قبلی این تیم هستند. گوست‌وایر توکیو در اصل یک بازی اکشن-ادونچر با برخی از اِلِمان‌های ترسناک به شمار می‌آید.

باتوجه‌به اینکه بتسدا به مایکروسافت تعلق دارد، طبیعتا با به پایان رسیدن بازه‌ی انحصار کنسولی زمانی Ghostwire: Tokyo این بازی برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس نیز عرضه خواهد شد. قرارداد سونی برای گوست‌وایر توکیو مشابه قرارداد این شرکت برای بازی Deathloop استودیو Arkane بتسدا است که در سال ۲۰۲۱ روی پلی استیشن 5 در دسترس گیمرها قرار گرفت.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده