// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱

Metroid Dread احتمالا پرفروش‌ترین بازی متروید تا امروز است

شرکت نینتندو آمار فروش Metroid Dread را اعلام کرد که براساس آن به نظر می‌رسد این بازی موفق به رکوردشکنی در مجموعه‌ی متروید شده است.

اکنون بیشتر از ۳۵ سال از عرضه‌ی اولین بازی Metroid می‌گذرد و آمار دقیق فروش برخی از قسمت‌های این مجموعه‌ی تحسین‌شده در دسترس بازیکن‌ها نیست. ولی اگر برخی از اطلاعات رسمی موجود و گزارش جدید نینتندو را کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که احتمالا Metroid Dread تبدیل به پرفروش‌ترین محصول سری بازی متروید تا به امروز شده است یا نهایتا به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد. نینتندو تایید کرد که بازی Metroid Dread به ۲/۷۴ میلیون نسخه فروش رسیده است؛ فروشی که طبیعتا طی هفته‌های آتی افزایش پیدا می‌کند.

قبلا تصور برخی از گیمرها و رسانه‌ها این بود که Metroid Prime، محصول سال ۲۰۰۲ میلادی استودیو Retro با بیشتر از دو میلیون نسخه فروش در رتبه‌ی یک فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های متروید قرار دارد. در این بین براساس تمام گزارش‌های رسمی موجود، هیچ‌کدام از بازی‌های Metroid تا امروز به بیشتر از سه میلیون نسخه فروش نرسیده‌اند. اولین بازی Metroid با ۲/۷۳ میلیون نسخه فروش، بازی Metroid 2 با ۱/۷۲ میلیون نسخه فروش، بازی Super Metroid با ۱/۴۲ میلیون نسخه فروش و بازی Metroid Fusion با ۱/۳۹ میلیون نسخه فروش موفق به کسب رتبه‌های دیگر جدول شده‌اند.

سموس و یکی از ربات‌های EMMI در Metroid Dread

در نتیجه همین حالا براساس داده‌های موجود به نظر می‌رسد که Metroid Dread پرفروش‌ترین بازی متروید تا امروز است. اگر چند ماه بعد به‌صورت رسمی اعلام شود که فروش این بازی به شکلی قابل‌توجه از سه میلیون نسخه هم فراتر رفت، دیگر تقریبا شکی راجع به رتبه‌ی آن در جدول فروش بازی‌های متروید وجود نخواهد داشت.

سری بازی Metroid برخلاف مجموعه‌های شناخته‌شده‌ی دیگر متعلق به شرکت نینتندو، همواره در دستیابی به آمار فروش درخشان مشکل داشت. به همین خاطر Metroid Dread از کمپین تبلیغاتی قوی و تبلیغات تلویزیونی خوب بهره برد تا در کشورهای مختلف در نوع خود به فروش خوبی برسد. برای نمونه می‌دانیم که فروش بازی طی هفته‌ی نخست عرضه در بریتانیا بیشتر از هر بازی Metroid دیگر بوده است. Metroid Dread در ژاپن هم نینتندو را با فروش خوب خود راضی کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده