// پنجشنبه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰

عبور فروش نینتندو سوییچ از کنسول Wii و PS1

شرکت نینتندو به‌صورت رسمی تایید کرد که Nintendo Switch به بیشتر از ‍۱۰۳ میلیون فروش کنسول رسیده است. سوییچ توانست مجموع فروش کنسول Wii را پشت سر بگذارد.

از زمان عرضه تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، مدل‌های مختلف نینتندو سوییچ در مجموع به ۱۰۳.۵۴ میلیون فروش کنسول رسیده‌اند. به همین خاطر حالا سوییچ با پشت سر گذاشتن Wii که موفق به فروش ۱۰۱.۶۳ میلیون کنسول شده بود، یک بار دیگر نشان داد که چه موفقیت عظیمی را برای شرکت نینتندو به ارمغان آورده است. کنسول PS1 هم حالا پشت سر نینتندو سوییچ قرار دارد. زیرا نخستین پلی استیشن شرکت سونی در مجموع به ۱۰۲.۴۹ میلیون فروش کنسول رسید.

پلی استیشن 4 سونی، گیم بوی نینتندو، DS نینتندو و پلی استیشن 2 سونی تنها کنسول‌های بازی در تاریخ هستند که فروشی بیشتر از نینتندو سوییچ داشته‌اند. البته که کنسول محبوب شرکت ژاپنی شانس بسیار زیادی برای بالاتر بردن رتبه‌ی خود در این فهرست طی سال‌های آتی دارد. این کنسول هیبریدی محبوب، توقف‌ناپذیر به نظر می‌رسد و شرکت نینتندو هم می‌گوید که سوییچ به اواخر عمر خود نرسیده است. حتی اگر پیش‌بینی تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی Ampere درست از آب دربیاید و کنسول بعدی نینتندو در سال ۲۰۲۴ عرضه شود، سوییچ بیشتر از دو سال وقت برای برای افزایش مجموع فروش دارد.

مدل OLED کنسول نینتندو سوییچ با رنگ سفید و مشکی

Mario Kart 8 Deluxe همچنان پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ است

بااین‌حال نینتندو سوییچ هم در نوع خود با کمبود قطعات نیم‌رسانا در بازار دست‌وپنجه نرم می‌کند. دنیل احمد در توییتر توضیح داد که نینتندو اول گفته بود که طی سال مالی جاری (از آوریل ۲۰۲۱ تا مارچ ۲۰۲۲) موفق به عرضه‌ی ۲۵.۵ میلیون کنسول سوییچ خواهد شد. سپس در ماه اکتبر فهمیدیم که با کاهش ۱.۵ میلیونی، شرکت Nintendo امیدوار به عرضه‌ی ۲۴ میلیون سوییچ در سال جاری است. حالا یک بار دیگر نینتندو پیش‌بینی خود را پایین آورده است تا به سهام‌دارها خبر بدهد که در مجموع طی این سال مالی موفق به عرضه‌ی ۲۳ میلیون سوییچ خواهد شد.

در گزارش مالی بعدی مشخص خواهد شد که چه‌قدر پیش‌بینی نهایی دقیق بوده است. زیرا وقتی آمار فروش سوییچ تا پایان ماه مارچ سال ۲۰۲۲ میلادی اعلام شود، دیگر همه می‌فهمند که طی سال مالی مورد بحث سوییچ در مجموع چه‌قدر فروخته است. جدا از این‌ها باید گفت که نینتندو فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ را به‌روزرسانی کرد.

ماریو در حال مسابقه با کاراکترهای دیگر در Mario Kart 8 Deluxe

  • ۱۰- بازی Ring Fit Adventure با ۱۳.۵۳ میلیون نسخه فروش
  • ۹- بازی Pokemon Brilliant Diamond / Pokemon Shining Pearl با ۱۳.۹۷ میلیون نسخه فروش
  • ۸- بازی !Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee با ۱۴.۳۳ میلیون نسخه فروش
  • ۷- بازی Super Mario Party با ۱۷.۳۹ میلیون نسخه فروش
  • ۶- بازی Super Mario Odyssey با ۲۳.۰۲ میلیون نسخه فروش
  • ۵- بازی Pokemon Sword / Pokemon Shield با ۲۳.۹۰ میلیون نسخه فروش
  • ۴- بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با ۲۵.۸۰ میلیون نسخه فروش
  • ۳- بازی Super Smash Bros. Ultimate با ۲۷.۴۰ میلیون نسخه فروش
  • ۲- بازی Animal Crossing: New Horizons با ۳۷.۶۲ میلیون نسخه فروش
  • ۱- بازی Mario Kart 8 Deluxe با ۴۳.۳۵ میلیون نسخه فروش


منبع Destructoid
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده