رونمایی از پورت پی سی بازی Zelda: Ocarina of Time با یک تریلر
طبق جدیدترین اخبار بازی، یکی از طرفداران بازی مجموعهی زلدا که مشغول پورت The Legend of Zelda: Ocarina of Time برای پی سی بوده، اولین تریلر این نسخهی غیررسمی را منتشر کرده است. وبسایت VGC چندوقت پیش گزارش کرد که یک گروه علاقهمند به زلدا پس از دو سال موفق شد به روش مهندسی معکوس، یکی از نسخههای Zelda: Ocarina of Time را به زبان برنامهنویسی C ترجمه کند تا با این کار، پورت این بازی کلاسیک نینتندو 64 برای کامپیوترهای امروزی امکانپذیر باشد. گفتنی است که بازی Super Mario 64 نیز با همین روش در سال ۲۰۱۹ برای پی سی پورت شد.
در همین راستا، اخیرا خبر رسید که در حال حاضر بیش از یک گروه در حال کار روی پورت غیررسمی Zelda: Ocarina of Time برای کامپیوتر هستند. نسخهای که تریلر گیمپلی آن را میتوانید در ادامه مشاهده کنید، یکی از این پورتها است و توسط مهندسی با نام مستعار Vertigo و یک فرد دیگر ساخته شده است. ورتیگو اخیرا اعلام کرده بود که انتظار دارد نسخهی او تا اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن) بهدست پیسی گیمرهای علاقهمند برسد؛ نسخهای از Ocarina که اگرچه بهگفتهی این دو تمام بخشهای آن قابل بازی خواهد بود و بیشتر گلیچهای آن برطرف شده است، صدا نخواهد داشت.
سازندگان در توضیحات تریلر بالا نوشتهاند که پورت Zelda: Ocarina of Time آنها از نسبت تصویر عریض و قابلیت آپاسکیل کردن به رزولوشن بالاتر پشتیبانی میکند و اینکه آنها بعدا برنامه دارند ویژگیهای بیشتری از جمله نرخ فریم ۶۰ را به بازی اضافه کند. در توضیحات میخوانیم: «تصاویر پخششده در این تریلر ۱۰۰ درصد واقعی هستند و این پورت بهزودی به مرحلهای میرسد که تمام بخشهایش قابل تجربه خواهند بود. البته در تریلر گیمپلی اولیهی بازی یک سری گلیچهای کوچک وجود دارند که آنها نیز بهزودی رفع میشوند. این پروژه به هیچ گروه ثانویهای ربط ندارد و کار من و Vertigo است.»
ورتیگو برای پورت Zelda: Ocarina of Time از یک نرمافزار رندرگیری بهنام GlideN64 استفاده کرده است که بیشتر امولاتورهای معروف نینتندو 64، از آن برای شبیهسازی بازیهای این کنسول روی پی سی استفاده میکنند. این طرفدار نینتندو توضیح میدهد: «۱۳ سالم بود که سوپر ماریو 64 به بازار آمد. این بازی و Ocarina در شکلدهی به دوران کودکیام نقش مهمی داشتند. بعدا مشغول کار روی پورت سوپر ماریو 64 شدم تا آن تجربهای را که من با این بازی داشتم، به پسرم منتقل کنم. پسرم خیلی از پورت سوپر ماریو 64 خوشش آمد و حالا مشتاقم که همراه او پورت Ocarina of Time را بازی کنم.»
اینجا باید خاطرنشان کرد که نسخهی پورتشدهی Vertigo و همکارش، همانی نیست که توسط گروه بزرگ Harbour Masters در حال ساخت است و گفته میشود که برای انتشار در همان اواخر بهمن برنامهریزی شده است. VGC از ورتیگو پرسید که چرا برای این پروژه با این گروه بزرگتر همکاری نکرده است؟ او پاسخ داد گروه مذکور در بحث طراحی شیوهی دیگری را در پیش گرفته بود و از نرمافزارهای واسط متفاوتی استفاده میکرد و به خاطر همین اختلافها، چنین همکاریای نتیجهی مطلوبی بهدنبال نمیداشت.
نظر شما کاربران زومجی دربارهی این نسخه از The Legend of Zelda: Ocarina of Time چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.