نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲

نینتندو بیش از ۱۳۰۰ ویدیو در یوتیوب را به دلیل نقض کپی رایت مسدود کرد

براساس گزارش یوتیوبرها، نینتندو طی روزهای گذشته بالغ بر ۱۳۰۰ ویدیویی را که در آن‌ها از موسیقی بازی‌های این شرکت استفاده شده بود به‌دلیل نقض کپی رایت بلاک کرده است.

کانال یوتیوب GilvaSunner که نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده دارد، در پیامی مدعی شده که نینتندو ویدیوهایی را که در آن از موسیقی بازی‌های این شرکت استفاده شده مسدود می‌کند. این بازی‌ها شامل The Legend of Zelda: Twilight Princess و Super Mario Galaxy و موارد دیگر می‌شوند. این یوتیوبر در سال ۲۰۱۹ نیز فاش کرده بود که نینتندوی ژاپن اخطار حذف قریب الوقوع ویدیوهای او را ارسال کرده بود اما ظاهراً چند سال طول کشیده تا این شرکت موفق به حذف بیشتر ویدیوهای کانال‌ او شود.

در زمان انتشار این خبر، به‌نظر می‌رسد که موسیقی متن بازی Super Mario Sunshine از موارد حذف شده مستثنی بوده است. GilvaSunner در سال ۲۰۲۰ نیز اعلام کرده بود که «اجازه بدید در این خصوص توضیح بدم که من از این ویدیوها درآمدزایی نمی‌کنم و هیچ سودی بابت افزایش بازدیدهای آن دریافت نمی‌کنم. البته متوجه‌ام که این موضوع بارگذاری محتوای آن‌ها را توجیه نمی‌کند.»

وی در ادامه توضیح داد: «ضمناً من به هیچ عنوان عصبانی یا غافلگیر نشدم که نینتندو چنین اقدامی را انجام داده است، اما به نظرم کمی ناامید کننده است که تقریباً راه جایگزینی وجود ندارد. اگر نینتندو فکر می‌کند که به منظور درس عبرت شدن برای دیگران چنین اقدامی لازم است، می‌تواند کانال من را به کلی حذف کند. به هر حال این محتوا به آن‌ها تعلق دارد.»

بلاک کردن ویدیوهای شامل محتوای نینتندو

نینتندو قبلاً و به دلایل نقض حق کپی رایت، بارها سابقه‌ی حذف و توقف فعالیت کانال‌های مختلف در یوتیوب را دارد. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که درنهایت برنامه‌ی Nintendo Creators Program به منظور اطمینان از تأیید ویدیوهایی که شامل محتوای بازی‌های این شرکت هستند، طراحی و توسعه داده شد.

بااین‌حال این شرکت ژاپنی بعدها این برنامه را متوقف کرده و اعلام کرد که از این پس آزادی عمل بیشتری را به تولیدکنندگان محتوا برای استفاده از بازی‌های نینتندو در ویدیوهای خود خواهد داد، اما برای این منظور دستورالعمل سخت‌گیرانه ای را اتخاذ کرد.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده