نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۶

آغاز کار روی بازی بقامحور AAA بلیزارد از چند سال قبل

با استناد به یک گزارش تازه شاید بازی بقامحور جدید و بدون نام شرکت بلیزاد تقریبا برای پنج سال در حال توسعه بوده باشد.

شرکت بلیزارد اینترتینمنت اخیرا اعلام کرد که مشغول تولید یک بازی بقامحور AAA تازه برای کنسول‌ها و کامپیوتر است. اکنون جزئیات زیادی از این پروژه در دست نیست و آگهی استخدام رسمی Blizzard که چند روز پیش منتشر شد، به قرار دادشتن بازی در مراحل آغازین ساخت اشاره می‌کرد. بااین‌وجود، گزارش اخیر رسانه‌ی پی‌سی گیمر نشان می‌دهد که احتمالا از حدود پنج سال قبل برخی از سازندگان نخستین قدم‌ها را در مسیر ساخت این بازی برداشتند.

کریگ آمای، سرپرست پروژه قبلا در تیم توسعه‌دهنده‌ی بازی World of Warcraft مشغول به کار بود و طبق طبق اطلاعات مندرج در پروفایل لینکدین، از ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلادی آن را برای کار روی بازی بقامحور شرکت بلیزارد ترک کرد؛ اثری که در ابتدا تنها یک ایده‌ی ساده بود. علاوه‌براین شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند پروژه‌ی مورد بحث در حالتی است که می‌توان آن را تجربه کرد. مایک یبارا، رئیس شرکت بلیزارد اخیرا با انتشار یک توئیت اظهار داشت که «چند ساعت» از این پروژه را بازی کرده است. البته مدت‌زمان توسعه‌ی این بازی، زمان انتشار آن را تعیین نمی‌کند. بنابراین طرفدارها فعلا باید انتظارات خود را پایین بیاورند و تا انتشار اطلاعات رسمی منتظر بمانند.

شرکت بلیزارد در سال ۲۰۱۹ گفته بود که پروژه‌های بیشتری نسبت‌به قبل در دست توسعه دارد. ظاهرا آن‌ها با شرایط سختی در زمینه‌ی فعالیت همزمان روی تمام این پروژه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند که عمدتا لایو-سرویس هستند؛ خصوصا باتوجه‌به جنجال‌ها و خروج برخی از اعضای کلیدی شرکت. طرفدارها نباید به این زودی‌ها منتظر تجربه‌ی بازی Overwatch 2 و Diablo 4 باشند و این آثار حداقل تا سال ۲۰۲۳ میلادی به‌دست بازیکن‌ها نمی‌رسند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده