// جمعه, ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۷

قرارگیری نام خالق مورتال کامبت در تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی

اد بون، خالق مجموعه بازی Mortal Kombat و سری بازی Injustice به افرادی می‌پیوندد که بالاترین افتخار جوایز DICE را کسب کرده‌اند.

آکادمی علوم و هنرهای تعاملی اعلام کرد که امسال نام اد بون به تالار مشاهیر اضافه می‌شود. در حقیقت او امسال در مراسم جوایز DICE مهم‌ترین جایزه‌ی ویژه را کسب می‌کند. شیگرو میاموتو، سید میر، هیرونوبو ساکاگوچی، جان کارمک، ویل رایت، یو سوزوکی، پیتر مالینیو، تریپ هاوکینز، ریچارد گریوت، دنی بانتن، مایکل مورهیمی، بروس شلی، مارک سرنی، ری موزایکا، گرگ زشاک، تیم سویینی، گیب نیول، سم هوزر، دن هوزر، لزلی بنزیز، هیدئو کوجیما، تاد هاوارد، بانی راس و کانی بوث اشخاصی هستند که با کسب جایزه ویژه DICE توانستند در تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی قرار بگیرند. اد بون به آن‌ها می‌پیوندد.

بون فعالیت حرفه‌ای خود را با برنامه‌نویسی ماشین‌های پین‌بال (Pinball) آغاز کرد. او سپس وارد صنعت ویدیوگیم شد و در همکاری با جان توبایس، مورتال کامبت را خلق کرد؛ اثری که صنعت ویدیوگیم را به لرزه انداخت و به‌خاطر نمایش خشونت با انتقادهای فراوان روبه‌رو شد. واکنش‌های مثبت‌ومنفی نشان داده‌شده به بازی Mortal Kombat تاثیراتی دائمی روی جهان بازی‌های ویدیویی گذاشتند و نقش قابل توجهی روی شکل‌گیری سیستم‌های رده‌بندی سنی داشتند.

سری بازی Mortal Kombat با یازده قسمت اصلی تبدیل به بخشی جداناشدنی از سبک فایتینگ شد و میلیون‌ها طرفدار پیدا کرد. البته که فعالیت‌های ارزشمند اد بون به‌عنوان یک بازی‌ساز حرفه‌ای و بزرگ به همین‌جا ختم نشدند و او پس از تأسیس استودیوهای Netherrealm روی سری بازی Injustice نیز کار کرد؛ تا موفق به ارائه‌ی یک اقتباس خاص و جالب ویدیوگیمی از کامیک‌های محبوب و معروف دی سی شود. این اثر توانست توجه بسیاری از افراد علاقه‌مند به بازی‌های ابرقهرمانی را جلب کند.

اد بون، خالق مورتال کامبت به تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی

افرادی که نام آن‌ها برای همیشه در تالار مشاهیر آکادمی ثبت می‌شود، باید موفق به اثرگذاری جدی روی بازی‌های ویدیویی شده باشند. اد بون یکی از آن‌ها است. آکادمی در توصیف برندگان بالاترین جایزه‌ی ویژه‌ی DICE می‌نویسد: «بازی‌سازهایی که در ساخت بازی‌های قدرتمند و تأثیرگذار، نقش اساسی داشتند و یک ژانر خاص را به سمت جلو حرکت دادند».

مگان اسکاویو، رئیس آکادمی علوم و هنرهای تعاملی (AIAS) می‌گوید: «ما برای افزودن اد به تالار مشاهیر هیجان‌زده‌ایم. از کارهای ابتدایی او روی ماشین‌های فوتبالی تا دستاوردهای بسیار و بزرگ و مهمی که با خلق مورتال کامبت داشت نشان می‌دهند که فداکاری‌ها و استقامت اد در آفرینش و طراحی هنری بازی‌های ویدیویی، یک میراث باورنکردنی را برای طرفدارها و بازی‌سازها به جا گذاشته‌اند».

مراسم DICE امسال در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) برگزار می‌شود و از میان بازی‌های سال ۲۰۲۱ میلادی که برای کسب جوایز گوناگون این رویداد مهم با یکدیگر رقابت می‌کنند، Ratchet & Clank: Rift Apart استودیو اینسامنیاک گیمز با ۹ نامزدی پیشتاز است. علاوه‌بر رچت و کلنک جدید می‌بینیم که بازی Deathloop، بازی Inscryption، بازی It Takes Two و بازی Returnal هم نامزد جایزه‌ی بازی سال مراسم DICE شده‌اند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده