نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۴

ساخت سه بازی جدید جنگ ستارگان توسط ریسپاون تایید شد

لوکاس‌فیلم و الکترونیک آرتز از ساخت سه بازی جدید از مجموعه جنگ ستارگان توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت خبر داده‌اند.

دقایقی پیش الکترونیک آرتز ساخت سه بازی جدید از دنیای جنگ ستارگان را تایید کرد. توسعه این بازی‌ها تحت توافق جدید لوکاس‌فیلم گیمز و الکترونیک آرتز توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت انجام خواهد شد. وینس زامپلا، موسس استودیوی ریسپاون نیز روی توسعه این پروژه‌های جدید نظارت خواهد داشت.

اولین بازی تایید شده، دنباله بازی Star Wars Jedi: Fallen Order خواهد بود که مدتی است شایعات زیادی درباره آن به گوش می‌رسد. مراحل ساخت این بازی در استودیوی اصلی Respawn و مانند نسخه قبلی به‌کارگردانی استیگ آسموسن ادامه دارد. هنوز جزئیات بیشتری درباره داستان یا عنوان رسمی این بازی منتشر نشده است، اما شایعات به معرفی احتمالی این بازی در روز چهارم می (روز جهانی جنگ ستارگان) اشاره دارند.

علاوه‌بر دنباله بازی Jedi: Fallen Order، الکترونیک آرتز تایید کرد که ساخت بازی جدیدی در سبک شوتر اول شخص (FPS) در استودیوی ریسپاون آغاز شده است. کارگردانی این بازی را پیتر هیرشمن که یکی از بازی‌سازان کهنه‌کار مجموعه جنگ ستارگان است برعهده دارد. او نویسندگی چند بازی از سری مدال افتخار (Medal of Honor) و تهیه‌کنندگی بازی‌هایی مانند نسخه‌های اورجینال دو بازی Star Wars: Battlefront و Star Wars: Battlefront II را در کارنامه دارد.

داگلاس ریلی، مدیر اجرایی Lucasfilm Games درباره این پروژه‌های جدید می‌گوید:

ما از ادامه همکاری با توسعه‌دهندگان با استعداد استودیوی ریسپاون بسیار هیجان‌زده‌ایم. آن‌ها توانایی شگفت‌انگیزی در روایت داستان‌های حماسی در دنیای جنگ ستارگان به‌همراه مهارت در طراحی بهترین گیم‌پلی ممکن در سبک‌های مختلف را دارند و ما مشتاقانه منتظر خلق تجربه‌های جدیدی در کهکشان بسیار دور درکنار یکدیگر هستیم.

سومین بازی معرفی شده از سوی الکترونیک آرتز، پروژه‌ای جدید در سبک استراتژیک خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده مراحل ساخت این بازی در استودیوی تازه تأسیس Bit Reactor به‌تازگی آغاز شده است. اعضای این استودیو را بازی‌سازان سابق Firaxis Games که تجربه کار روی بازی‌هایی مانند XCOM و Civilization را دارند تشکیل می‌دهد. استودیوی ریسپاون مسئولیت تهیه‌کنندگی و نظارت روی این پروژه و گرگ فورسچ (Greg Foerstch)، بازی‌ساز سابق 2K Games که کارگردان هنری بازی XCOM 2 نیز بوده است، وظیفه کارگردانی این بازی را برعهده دارد. هنوز جزئیاتی بیشتری از گیم‌پلی این بازی یا سال احتمالی عرضه منتشر نشده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع EA comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده