// شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴

پیشرفت اجرای بازی های نینتندو 64 روی کنسول سوییچ

سرویس اشتراکی Nintendo Switch Online + Expansion Pack به گیمرها اجازه‌ی اجرای برخی از بازی‌های قدیمی روی سوییچ را می‌دهد و ظاهرا کیفیت آن پیشرفت کرده است.

شرکت نینتندو چند ماه قبل سراغ رونمایی از اشتراک جدید و سطح بالاتر سرویس Nintendo Switch Online رفت که با نام Nintendo Switch Online + Expansion Pack شناخته می‌شود و سالانه ۴۹.۹۹ دلار قیمت دارد. این اشتراک به گیمر فرصت تجربه‌ی برخی از بازی‌های کنسول Nintendo 64 و کنسول Sega Genesis روی نینتندو سوییچ را می‌دهد. براساس جدیدترین اخبار بازی به نظر می‌رسد که شرکت نینتندو توانست کیفیت اجرای این بازی‌های قدیمی روی کنسول روز خود را افزایش دهد تا اشتراک Nintendo Switch Online + Expansion Pack ارزش بیشتری پیدا کند.

باید به یاد داشت که سرویس مورد بحث از شبیه‌ساز نرم‌افزاری روی کنسول برای اجرای این بازی‌های قدیمی بهره می‌برد و عملکرد آن با انتقادات مختلف برخی از گیمرها روبه‌رو شده است. تأخیر در پخش صدای بازی، مشکلات گرافیکی و از بین رفتن افکت‌های تأثیرگذار روی فضاسازی اثر را می‌توان از جمله مشکلاتی دانست که مشترک‌های Nintendo Switch Online + Expansion Pack موقع اجرای بازی‌های کنسول نینتندو 64 روی کنسول نینتندو سوییچ با آن‌ها مواجه شده‌اند. داگ بوزر، رئیس دفاتر آمریکا نینتندو در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی گفت که شرکت انتقادهای واردشده به عملکرد سرویس را بسیار جدی می‌گیرد.

بازی The Legend of Zelda: Majora's Mask کنسول نینتندو 64

خوش‌بختانه به نظر می‌رسد که نینتندو آرام‌آرام در حال بهتر کردن این سرویس و عملکرد سوییچ در اجرای بازی‌های قدیمی قرارگرفته روی آن است. پس از قرارگیری Banjo-Kazooie در میان آثار ارائه‌شده با Nintendo Switch Online + Expansion Pack دیدیم که این سرویس یک به‌روزرسانی دریافت کرد. نتیجه؟ حالا دیگر تکسچر آب در بازی The Legend of Zelda: Ocarina of Time روی نینتندو سوییچ مشکل سابق را ندارد و گلیچ گرافیکی آن برطرف شده است.

البته که نینتندو هنوز مسیری طولانی را مقابل خود می‌بیند و بازی‌های مختلف قرارگرفته در سرویس آنلاین شرکت با اجرای ایده‌آل روی سوییچ فاصله دارند. اما وقتی که شرکت Nintendo بدون تغییر خود بازی قرارگرفته روی سرویس و فقط با آپدیت شبیه‌ساز اجراکننده توانست کیفیت را افزایش دهد، گیمرها می‌توانند امیدوار به ادامه‌ی پیشرفت سرویس باشند؛ تا شاید چند ماه دیگر بتوان تمام بازی‌های قدیمی حاضر در Nintendo Switch Online + Expansion Pack را به بهترین شکل ممکن روی نینتندو سوییچ تجربه کرد.

فراموش نکنید که تعداد بازی‌های Nintendo Switch Online + Expansion Pack با گذر زمان افزایش می‌یابد. مثلا در ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی شاهد پیوستن بازی The Legend of Zelda: Majora's Mask به این سرویس اشتراکی خواهیم بود؛ اثری با میانگین نمرات ۹۵ از ۱۰۰ منتقدها در متاکریتیک.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده