// یکشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۱

نجات کلیسا نوتردام از آتش در بازی VR جدید یوبیسافت

یوبیسافت می‌خواهد از روی مستندی که از آتش‌سوزی سال ۲۰۱۹ کلیسای نوتردام ساخته شده است، یک بازی واقعیت مجازی بسازد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، یوبیسافت با همکاری شرکت فیلم‌سازی Pathe و ژان‌ژاک آنو، کارگردان فرانسوی در حال ساخت یک بازی واقعیت مجازی براساس واقعه‌ی آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس در سال ۲۰۱۹ است. البته Notre-Dame on Fire نام مستندی است که در فرمت IMAX از این واقعه ساخته شده است و انتظار می‌رود در مارس ۲۰۲۲ (اسفند-فروردین) منتشر شود. در این مستند شاهد هستیم که آتش‌نشان‌ها چگونه توانستند آتش را مهار کرده و از تخریب این بنای تاریخی و باارزش جلوگیری کنند.

بازی یوبیسافت نیز Notre-Dame on Fire نام دارد و بازیکنان در آن هدایت آتش‌نشان‌هایی را به‌ دست می‌گیرند که شبی که کلیسای جامع درگیر حریق شد، به محل حادثه اعزام شدند. این بازی VR نیز همراه‌با مستند در ماه مارس به‌دست گیمرهای علاقه‌مند می‌رسد. جالب اینکه یوبیسافت برای خلق ساختمان نوتردام و شبیه‌سازی فرار آتش‌نشان‌ها از محیط‌های آتش‌گرفته، از مدل سه‌بعدی این کلیسای جامع در بازی Assassin’s Creed Unity استفاده کرده است.

دبورا پاپیرنیک، معاون ارشد یوبیسافت در این خصوص به ورایتی گفت: «[Notre-Dame on Fire] درست مانند هر بازی دیگر در سبک فرار، بیشتر درباره‌ی حل پازل‌ها [محیطی] و همکاری با هم‌تیمی برای نجات یافتن است. هدف شما در بازی این است که [ازمیان آتش] راه خود را در کلیسا پیدا کنید تا یک سری اشیای عتیقه را بیابید و همزمان آتش را مهار کنید. این وظیفه‌ی شما است که نوتردام را نجات دهید.» شما می‌توانید تیزر معرفی مستند Notre-Dame on Fire را در ادامه تماشا کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

البته بازی Notre-Dame on Fire قرار نیست مستند آن را صحنه‌به‌صحنه در قالب یک تجربه‌ی VR بازسازی کند و درواقع هدف بازی این است که دیدی متفاوت و شخصی‌تر از این حادثه ارائه کند و بازیکن را جای آتش‌نشان‌هایی بگذارد که در آن شرایط سخت مجبور بودند خونسردی خود را حفظ کنند و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی فرانسه را از دام آتش برهانند.

اپیرنیک دراین‌باره می‌گوید: «ما به فیلم‌نامه‌ی این مستند دسترسی داشتیم و این موضوع دید خیلی خوبی به تیم ساخت بازی داد. البته به این معنا نیست که ما هرچیزی را که در فیلم نمایش داده می‌شود، در قالب گیم‌پلی ارائه کرده‌ایم. دسترسی به فیلم‌نامه بیشتر نوعی خوراک فکری برای اعضای تیم بود تا با استفاده از آن بتوانند اقتباسی ویدیوگیمی از Notre-Dame on Fire بسازند.» هنوز مشخص نیست که بازی واقعیت مجازی Notre-Dame on Fire در دسترس دارندگان کدام هدست‌های VR قرار می‌گیرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این تجربه‌ی واقعیت مجازی نسبتا متفاوت چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده