// شنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۸

دستیابی بازی God of War به بیشتر از ۶۰ هزار بازیکن همزمان در استیم

نسخه PC خدای جنگ کمتر از ۲۴ ساعت پس از عرضه، رکورد تعداد بازیکن‌های همزمان هر بازی پلی استیشن تا امروز در استیم را شکست.

براساس آمار SteamDB، بازی‌های منتشرشده با برند PlayStation PC در استیم تا امروز در بهترین حالت به ۵۶۵۵۷ بازیکن همزمان رسیده بودند؛ رکوردی که به بازی Horizon Zero Dawn تعلق دارد. ولی حالا خدای جنگ موفق به رکوردشکنی شده است. در زمان نوشته شدن این خبر، بازی God of War به ۶۰۴۰۳ بازیکن همزمان در استیم رسیده است. فراموش نکنید که نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی بازی‌های استودیوهای پلی استیشن در اپیک گیمز استور هم به فروش می‌رسد؛ درحالی‌که گیمرهای فروشگاه دیجیتالی Epic Games طبیعتا در آمار «بازیکن‌های همزمان استیم» مورد شمارش قرار نمی‌گیرند.

برای مقایسه با هورایزن و خدای جنگ، باید بدانید که بازی Days Gone در استیم به ۲۷۴۵۰ بازیکن همزمان رسید. در همین حین فارغ از بزرگ بودن ۶۰۴۰۳ بازیکن همزمان برای هر بازی تک‌نفره داستانی، باید به یاد داشت که بازی God of War تقریبا ۴ سال پس از عرضه برای پلی استیشن 4، روی پی سی منتشر شده است.

مار جهان مقابل کریتوس در نسخه PC بازی God of War سال ۲۰۱۸ میلادی

نسخه کامپیوترهای شخصی بازی God of War طی حدودا دو سال و توسط استودیو Jetpack Interactive با نظارت استودیو سانتا مونیکا آماده شد. سازندگان عملکرد مناسبی در ارائه‌ی نسخه PC لایق توجه گیمرهای محترم کامپیوترهای شخصی داشته‌اند. تیم دیجیتال فاندری رسانه‌ی یوروگیمر انقدر از کیفیت این پورت راضی است که در بررسی فنی، آن را با صفاتی همچون «باشکوه» و «شورانگیز» به باد ستایش می‌گیرد.

استیم یک پلتفرم بسیار بزرگ برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی است و براساس جدیدترین اخبار بازی توانست رکورد بیشتر از ۲۸ میلیون کاربر فعال همزمان برسد. در نتیجه قطعا بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی خوشحال می‌شود که در قالب PlayStation PC LLC سهمی از ارائه‌ی بازی‌های ویدیویی به این جامعه‌ی بزرگ از بازیکن‌ها دارد و آن‌ها را بیش‌ازپیش با مجموعه‌های خود آشنا می‌کند.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده