// چهار شنبه, ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۰

ادامه‌دار بودن مشکل تامین قطعات برای نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۲

رئیس نینتندو پیش‌بینی می‌کند که به‌دلیل بحران کمبود قطعات، میزان تولید نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۲ مطلوب نخواهد بود.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو اخیرا اعلام کرده است که مشکل تأمین قطعات برای ساخت نینتندو سوییچ احتمالا همچنان در سال ۲۰۲۲ ادامه دارد. دلیل آن‌ نیز به مشکلاتی برمی‌گردد که در بیش از یک سال گذشته، نه‌فقط صنعت بازی، بلکه تمام تولید‌کننده‌های محصولات فناوری با آن‌ها درگیر هستند؛ از جمله بحران کمبود تراشه‌های نیمه‌هادی و مشکلات مربوط‌به حمل‌و‌نقل کالاها که هردو متاثر از همه‌گیری کرونا هستند.

فوروکاوا البته اشاره می‌کند که نینتندو فروش آخر سال خوبی را تجربه کرد و در این مدت، مدل OLED نینتندو سوییچ در عملکرد تجاری فوق‌العاده‌ی این کنسول سهم داشته است. بااین‌حال نینتندو در زمینه‌ی تأمین تقاضا در روز بلک فرایدی با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم کرد. آن‌ها برای اینکه نینتندو سوییچ‌های خود را در موعد مقرر به‌دست خریداران سراسر جهان برسانند، از حمل‌نقل هوایی استفاده کردند. نینتندو حتی برای تأمین تقاضای مشتری‌های اروپایی برای اولین‌بار به حمل‌و‌نقل ریلی روی آورد.

تصویر مدل OLED کنسول نینتندو سوییچ با رنگ سیاه و سفید

رئیس نینتندو می‌افزاید که آن‌ها پس از بلک فرایدی، نتوانستند به تقاضای بازار به‌‌صورت کامل پاسخ دهند. فوروکاوا فکر می‌کند شرایط در سال ۲۰۲۲ کماکان به همین شکل باشد. او می‌گوید میزان تقاضا برای نینتندو سوییچ در سال میلادی بعد عامل تعیین‌کننده‌ای در این موضوع است. اما او پیش‌بینی می‌کند که نینتندو در ۲۰۲۲ نیز نتواند به هر تعدادی که خواست، محصول تولید و روانه‌ی بازار کند.

نینتندو در اوایل ماه نوامبر گذشته (اواسط آبان) برآورد کرد در سال مالی ۲۰۲۱ (که در فروردین ۱۴۰۱ پایان می‌یابد)، نمی‌تواند به هدف قبلی خود در فروش نینتندو سوییچ دست پیدا کند. این شرکت ژاپنی قصد داشت در سال مالی جاری ۲۵.۵ میلیون کنسول به فروش برساند، اما در آبان پیش‌بینی کرد که قادر نیست طی این بازه‌ی زمانی بیشتر از ۲۴ میلیون نینتندو سوییچ بفروشد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی مشکلات در تولید نینتندو سوییچ و دیگر کنسول‌های بازی چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده