// شنبه, ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹

جزئیات احتمالی تازه از مشکلات ساخت بازی Star Wars Eclipse

تام هندرسون می‌گوید Star Wars Eclipse برای ۱۸ ماه در دست توسعه بوده، اما کوانتیک دریم هنوز نتوانسته‌ است آن را به مرحله‌ای برساند که قابل بازی باشد.

استودیوی بازی‌سازی Quantic Dream با پخش یک تریلر در گیم اواردز ۲۰۲۱ از بازی Star Wars Eclipse رونمایی کرد؛ اثری که طبق گفته‌های تام هندرسون تا انتشار فاصله‌ی زیادی دارد و سازندگان آن در حال حاضر با مسائل و مشکلات مختلفی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند؛ از جمله مناسب نبودن موتور بازی‌سازی کوانتیک دریم برای ساخت بازی‌های جهان باز و عدم تمایل بازی‌سازها به استخدام در این استودیو فرانسوی به خاطر گزارش‌های مربوط‌به محیط کار سمی Quantic Dream. این اینسایدر شناخته‌شده حالا در یک ویدیو جدید، جزئیات تازه‌ای را از مشکلات ساخت بازی جنگ ستارگان کوانتیک دریم فاش کرده است.

او ادعا می‌کند که Star Wars Eclipse در اصل قرار بود یک بازی در سبک MMORPG به نام پروژه‌ی کارما (Project Karma) باشد. هندرسون می‌گوید کوانتیک پیشنهاد ساخت این بازی MMORPG را در ابتدا به سونی داده بود. اما پلی استیشن به ساخت آن چراغ سبر نشان نداد و ترجیح داد که دیوید کیج بازی Detroit: Become Human را بسازد. کوانتیک دریم پس از آن از Assetها (فایل‌ها و مدل‌‌سازی‌های بخش‌های مختلف یک بازی) پروژه‌ی کارما استفاده کرد تا شکل اولیه‌ی بازی جنگ ستارگان خود را طراحی کند و آن را به لوکاس‌فیلم نشان دهد تا بتواند با آن‌ها برسر ساخت این پروژه به توافق برسد.

بازی Star Wars Eclipse استودیو کوانتیک دریم و غریبه مرموز نشسته در گوشه

هندرسون اشاره می‌کند که کوانتیک دریم برای اینکه بتواند خود را از جنبه‌های مختلف تقویت کند، تمایل داشت که توسط یک شرکت بزرگ‌تر خریداری شود. اما به‌نظر می‌رسد به‌دلیل اتهامات جنجالی که علیه آن‌ها مطرح شده بود، هیچ شرکت ثالثی به خرید سازنده‌ی Heavy Rain علاقه‌ای نداشت. هندرسون در ویدیوی جدید یک بار دیگر تاکید می‌کند که موتور بازی‌سازی کوانتیک دریم مشکلات فراوانی را برای ساخت Star Wars Eclipse ایجاد کرده است؛ موتوری که ظاهرا قادر است تعدادی محدودی NPC را در محیط بازی پردازش کند و درکل تنها از پس طراحی مراحل کوچک برمی‌آید.

این‌طور که هندرسون می‌گوید، نه ففط بخش داستانی، بلکه ساخت بخش چندنفره‌ی این بازی نیز با مشکلاتی همراه بوده است. براساس گزارش‌ها، استار وارز اکلیپس قرار است یک بازی جهان باز باشد و این یعنی احتمالا کوانتیک دریم برای ساخت آن باید تغییراتی اساسی در موتور خود اعمال کند. یکی از مواردی که ممکن است باعث نگرانی شود، این است که Star Wars Eclipse برای ۱۸ ماه در دست توسعه بوده، اما سازندگان هنوز نتوانسته‌اند آن را به مرحله‌ای برسانند که حتی یک نسخه‌ی قابل بازی داشته باشد.

اگر کوانتیک دریم و لوکاس‌فیلم قصد داشته باشند Star Wars Eclipse را در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ منتشر کنند، احتمالا باید به روند توسعه‌ی بازی سرعت ببخشند و مشکلات قرارگرفته سر راه آن را هرچه زودتر برطرف کنند. بااین‌حال، فعلا به‌نظر نمی‌رسد که اوضاع در کوانتیک دریم بر وفق مراد سازندگان پیش برود. شاید اگر این استودیو نتواند نیروی انسانی خود را افزایش دهد، Star Wars Eclipse تا سال ۲۰۲۵ هم به‌دست گیمرها نرسد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Star Wars Eclipse و موانع پیش‌رو برای ساخت آن چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده