نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹

عبور ماینکرفت از یک تریلیون بازدید در یوتیوب

مجموع ویدیوهایی که در ارتباط با محتوای بازی ماینکرفت در یوتیوب منتشر شده از یک تریلیون بازدید معادل حداقل ۳۰ هزار سال زمان تماشای یک ویدیو عبور کرده است.

شاید شنیدن درباره میزان محبوبیت بازی Minecraft چندان غافلگیر کننده نباشد؛ اما اطلاعات جالب توجهی که از آمار بازدیدهای این بازی در یوتیوب منتشر شده، به عبور این تعداد از یک تریلیون بازدید در این سرویس اشتراک ویدیو حکایت دارد. یوتیوب تأیید کرد که ویدیوهای مرتبط با بازی فوق‌العاده محبوب Minecraft بیش از یک تریلیون بار دیده شده که رقم شگفت انگیزی برای یک بازی ویدیویی محسوب می‌شود.

به‌لطف محبوبیت ادامه‌دار این بازی خلاقانه و متفاوت در طول ۱۲ سال اخیر، این رکورد دست نیافتنی توسط ماینکرفت به ثبت رسیده است. حالا یوتیوب به مناسبت دستیابی به این نقطه عطف، یک موزیک ویدیوی ویژه را تهیه کرده که در آن به پرکارترین تولیدکنندگان محتوای ماینکرفت درکنار لحظات به یادماندنی مربوط‌به این بازی در سال‌های گذشته اشاره می‌شود. در ادامه می‌توانید به این ویدیو نگاهی داشته باشید:

دانلود از آپارات

اما اگر صادقانه به قضیه نگاه کنیم، حتی تجزیه و تحلیل عددی به این بزرگی برای ما دشوار است. بنابراین اگر بخواهیم کمی ملموس‌تر به آن نگاه کنیم، باید گفت که حتی اگر هریک از این بازدیدها فقط یک ثانیه طول کشیده باشد، معادل ۳۰ هزار سال زمان تماشای یک ویدیو است که واقعاً باورنکردنی به‌نظر می‌رسد. باوجود ۲۰۰ میلیون نسخه‌ای که تاکنون به‌صورت رسمی از بازی ماینکرفت به فروش رسیده، بعید است سرعت این بازدیدها به این زودی‌ها کاهش پیدا کند.

Minecraft یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی است که تاکنون در تاریخ صنعت ویدیو گیم ساخته شده و جامعه‌ی بسیار بزرگ بازیکنان این بازی درکنار حالت‌های فوق‌العاده متنوع و متعددی که مدت زیادی است بازیکنان را در این فضای خلاقانه مشغول نگه داشته، تقریباً در هیچ بازی دیگری سراغ نداریم. درواقع حتی یوتیوب اظهار داشته که ممکن است ماینکرفت در کمتر مدت زمان مشابه به آمار ۲ تریلیون بازدید دست پیدا کند. سخنگوی یوتیوب در این‌باره می‌نویسد:

«براساس داده‌های آماری، جامعه‌ی مخاطبان این بازی برای رسیدن به تعداد ۵۰۰ میلیارد بازدید به ۸ سال زمان نیاز داشت اما دو برابر کردن این تعداد و رسیدن به ۱ تریلیون بازدید تنها دو سال طول کشیده است. بنابراین می‌توان گمانه‌زنی‌هایی را در راه رسیدن به رکوردهای جدید برای آن‌ها متصور شد اما باید منتظر ماند و دید که شرایط به چه نحوی پیش می‌رود.»

نمایی از بازی ماینکرفت

به‌طور کلی، این بازی اصلی ماینکرفت است که تأثیر غالب را روی رکوردهای ثبت شده می‌گذارد، اما مایکروسافت همچنان روی پروژه‌های جانبی این بازی از جمله محتوای جدید Minecraft: Dungeons سرمایه‌گذاری می‌کند. بازی Minecraft Dungeons به‌عنوان یک بازی دانجن کراولر و هک اند اسلش و جدیدترین پروژه اقتباسی ماینکرفت که برخلاف بازی اصلی ماینکرفت در آن خبری از ساخت‌وساز یا حفاری و کندن زمین نیست، بازیکنان را وارد محیط‌های متنوعی می‌کند که باید در آن با دشمنان مبارزه کنند. علاوه‌براین، گزارش‌های اخیر از توسعه‌ی دو بازی جدید از آی‌پی ماینکرفت در استودیوی موجانگ حکایت دارند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده