نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۶

سم لیک: Alan Wake 2 ترسناک و مناسب مخاطب بزرگسال خواهد بود

سم لیک در گفت‌وگو با رسانه‌ی آی‌جی‌اِن دوباره روی نقش پررنگ وحشت Alan Wake 2 تأکید کرد و گفت که این بازی کاملا بزرگسالانه است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که سم لیک، کارگردان خلاق Alan Wake 2 در گفت‌وگو با رسانه‌ی آی‌جی‌اِن قول داد که این بازی ترس زیادی را برای مخاطب ایجاد می‌کند و به‌همین‌دلیل شرکت رمدی اینترتینمنت دقیقا به‌دنبال درجه‌ی سنی M یا بزرگسال برای آن است. پس از ماه‌ها انتشار شایعات مختلف، شرکت Remedy Entertainment نهایتا در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ رسما از بازی آلن ویک ۲ رونمایی کرد. سم لیک تصریح کرد که این دنباله‌ی مهیج روان‌شناختی تنها به‌دنبال ترساندن بازیکن‌ها نیست و رویدادها بی‌دلیل در بازی رخ نمی‌دهند، بلکه با گیم‌پلی کلی تطابق خواهند داشت.

سم لیک در این‌باره گفت: «هر رویکردی که برای بازی Alan Wake 2 اتخاذ شود، داستان هسته‌ی مرکزی آن را شکل می‌دهد؛ داستانی که از قضا ترسناک است. می‌خواهیم برداشت رمدی از بازی ترسناک و بقامحور را ارائه دهیم و روی داستان تمرکز کنیم؛ داستانی ترسناک که روان‌شناختی، چند لایه و بسیار اسرارآمیز خواهد بود. و بله، با بازی ترسناکی طرف خواهیم بود. اما قصه‌ی آن به‌خوبی با گیم‌پلی همراه می‌شود».

بازی Alan Wake 2 با موتور بازی‌سازی داخلی Northlight توسعه می‌یابد که قبلا برای توسعه‌ی بازی Quantum Break، بازی Control و کمپین تک‌نفره‌ی بازی CrossfireX مورد استفاده قرار گرفته بود. با اینکه اپیک گیمز ناشر بازی Alan Wake 2 است و بودجه‌ی مورد نیاز برای توسعه توسط آن‌ها تأمین می‌شود، اما از موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 برای تولید آن استفاده نخواهد شد. سم لیک در این‌باره می‌گوید: «برای خلق چنین تجربه‌هایی که در آن اتمسفر و ایجاد سبکی خاص بیش از هر زمان دیگری اهمیت می‌یابند، شناخت کافی از موتور بازی‌سازی نورث‌لایت به ما کمک می‌کند تا روی جنبه‌های خاصی تمرکز کنیم و حتی در برخی از زمینه‌ها پا را فراتر بگذاریم».

بنابر اعلام سم لیک، بازیکنان باید انتظار گرافیکی چشم‌نواز را از بازی Alan Wake 2 داشته باشند: «این بازی با اختلاف شکیل‌ترین و زیباترین ساخته‌ی رمدی اینترتینمنت در تاریخ شرکت خواهد بود». بازی Alan Wake 2 در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر خواهد شد و در زمان عرضه در دسترس کاربران پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قرار می‌گیرد.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده