// یکشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

تمایل بسیار بیشتر خریدارها به تهیه PS5 از بین کنسول های نسل ۹

به‌گفته‌ی شرکت تحقیقاتی صنعت بازی DFC Intelligence، اکثر مخاطب‌ها همچنان پلی استیشن 5 را به ایکس باکس سری ایکس/اس ترجیح می‌دهند.

از بین بازی‌های انحصاری در حال ساخت، God of War Ragnarök و زلدا جدید با اختلاف مورد انتظارترین‌ها هستند

شرکت DFC Intelligence به‌تازگی نظرسنجی و تحقیقات حساب‌شده‌ای را در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال ۲۰۲۱ میلادی انجام داده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان همچنان بسیار بیشتر از ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس شرکت مایکروسافت، مایل به خرید کنسول پلی استیشن 5 شرکت سونی هستند. البته که نینتندو سوییچ نیز از این نظر همچنان وضعیت بسیار خوبی دارد.

جالب این‌جا است که افراد انتخاب‌شده برای شرکت در نظرسنجی، سرویس‌های آنلاین Xbox Series X/S مایکروسافت و آرشیو فعلی بازی‌های آن را بهتر از سرویس‌های آنلاین کنسول PS5 می‌دانند. اما در بخش‌های دیگر یا نظرات کم‌وبیش مشابهی راجع به این دو رقیب دارند یا بیشتر به تحسین پلی استیشن 5 پرداختند. شرکت DFC Intelligence در این‌باره توضیح می‌دهد: «باتوجه‌به اینکه در بیشتر جنبه‌ها مصرف‌کنندگان سیستم‌ها را تقریبا مشابه ارزیابی می‌کنند، نتایج تا حدودی شگفت‌آور است. براساس درک بسیاری از شرکت‌کنندگان، فعلا مزیت اصلی پلی استیشن 5 گرافیک و قدرت بالاتر است؛ درحالی‌که مزیت ایکس باکس را خدمات آنلاین برتر و آرشیو بازی‌های آن می‌دانند».

کنسول پلی استیشن 5

براساس آمار DFC Intelligence، تقریبا ۵۴ درصد از مصرف‌کنندگانی که هنوز ایکس باکس نسل ۹ ندارند، گفته‌اند که احتمالا یا قطعا این کنسول را نمی‌خرند. در آن سو تنها ۳۴ درصد از مردم بیان کردند که کنسول نسل ۹ سونی را نمی‌خرند. سپس از بین افرادی که کنسول نسل ۹ شرکت مایکروسافت را ندارند، ۲۶ درصد از آن‌ها اعلام کردند که احتمالا به سراغ خرید ایکس باکس می‌روند. در آخر هم از بین افرادی که پلی استیشن 5 ندارند، حدودا ۴۲ درصد احتمالا آن را خریداری خواهند کرد. به همین خاطر DFC Intelligence ادعا می‌کند که وجود تمایل بیشتر در بازار نسبت به کنسول PS5 واضح به نظر می‌رسد.

مردم قیمت‌گذاری نینتندو سوییچ را بیشتر از کنسول‌های نسل ۹ سونی و مایکروسافت دوست دارند. ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر مالک این سیستم هستند و ۲۷ درصد از کسانی که هنوز پلتفرم نینتندو را ندارند، گفته‌اند که قصد خریدن آن را دارند.

شرکت DFC Intelligence در ادامه نوشت: «مسلما بزرگ‌ترین مشکلی که مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس با آن روبه‌رو می‌شود، زیاد نبودن تاثیرگذاری نظر مردم راجع به سرویس‌های آنلاین روی تصمیم آن‌ها برای انتخاب کنسول است. در حقیقت فعلا سرویس‌های آنلاین، واقعیت مجازی و ظاهر کنسول، کمترین تاثیرگذاری‌ها را روی مصرف‌کنندگان موقع خرید کنسول دارند. همچنان قیمت کنسول، قدرت دستگاه و برخورداری آن از بازی‌های عالی، بیشترین تاثیر را روی انتخاب مردم برای خرید کنسول می‌گذارند».

مدل OLED کنسول نینتندو سوییچ با رنگ سفید و مشکی

جالب این‌جا است که وقتی صحبت از بازی‌های آینده به میان می‌آید، به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان بیشتر به دنباله‌ی بازی God of War سونی یعنی God of War: Ragnarok و دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای کنسول شرکت نینتندو علاقه‌مند هستند:

«در میان علاقه‌مندی‌ها به بازی‌های جدید و آینده، بازی مسابقه‌ای انحصاری ایکس باکس Forza Horizon 5 رتبه‌ای مشابه با بازی Gran Turismo 7، ریسینگ انحصاری سونی را به‌دست آورد. بازی انحصاری Horizon Forbidden West پلی استیشن 5 هم از نظر علاقه‌ی مصرف‌کنندگان، وضعیتی مشابه با بازی انحصاری Halo Infinite مایکروسافت داشت. بااین‌حال افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی، بیشترین علاقه را به بازی God of War: Ragnarok (انحصاری سونی) و دنباله‌ی Breath of the Wild (انحصاری نینتندو) دارند».

تحقیقات جدید DFC نتایج بسیار جالبی را نشان می‌دهد و خواهیم دید چه‌قدر در آینده درست یا نادرست از آب درمی‌آیند. DFC Intelligence در پیش‌بینی تحلیلی خود گفته بود که انتظار دارد پلی استیشن 5 طی سال‌های پیش رو در بازار عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ایکس باکس نسل ۹ داشته باشد.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده