// شنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۷

توضیحات جالب خالق بازی Super Smash Bros درباره آینده مجموعه

ماساهیرو ساکورای، سازنده‌ی بازی تحسین‌شده‌ی Super Smash Bros. Ultimate مطمئن نیست که تمایلی به ساخت یک قسمت دیگر از آن داشته باشد.

از ساخت چند بازی Kirby تا کارگردانی آثار درخشان مجموعه‌ی سوپر اسمش برادرز همچون بازی Super Smash Bros. Melee و بازی Super Smash Bros. Ultimate. ماساهیرو ساکورای ۵۱ساله شخصی است که نمی‌توانیم او را از چند نقطه‌ی درخشان کارنامه‌ی نینتندو جدا کنیم. اما ساکورای شاید دیگر علاقه‌ای به طراحی و کارگردانی یک بازی Super Smash Bros جدید نداشته باشد. او حتی می‌گوید که اگر چنین اثری ساخته شود، قرار نیست که فهرست مبارزهای حاضر در آن به اندازه‌ی سوپر اسمش برادرز آلتیمیت، عظیم به نظر برسد. بالاخره اکنون تقریبا هر شخصیتی که تعداد قابل توجهی از گیمرها می‌خواستند، در بازی Super Smash Bros. Ultimate حضور دارد.

ساکورای با بازی Super Smash Bros. Ultimate کنسول نینتندو سوییچ به چنان موفقیت بزرگی رسید که تکرار آن واقعا آسان نخواهد بود. تعداد شخصیت‌های متعلق به انواع‌واقسام مجموعه‌های معروف که با کراس‌اور وارد سوپر اسمش برادرز آلتیمیت شدند، به طرز عجیب‌وغریبی زیاد شد. تنوع استیج‌ها، آهنگ‌های آلبوم موسیقی متن، شخصیت‌ها و در کل محتوای بازی Super Smash Bros. Ultimate شاید غیر قابل تکرار به نظر برسد. ساکورای می‌گوید اگر یک روز بازی بعدی Super Smash Bros ساخته شود، آن محصول حتی نباید برای رسیدن به آلتیمیت تلاش کند.

ماساهیرو ساکورای، خالق سوپر اسمش برادرز در کنار ماریو

او می‌گوید که بازی Super Smash Bros باید تعداد کمتری از شخصیت‌ها را در خود جا بدهد: «من فکر می‌کنم از لحاظ حجم محتوا و تعداد مبارزها به نقطه‌ای رسیدیم که دیگر نمی‌توان از آن فراتر رفت». در عین حال ساکورای توضیح می‌دهد که تیم سازنده باید فکر کند چگونه مردم ممکن است با یک بازی سوپر اسمش برادرز جدید که تعداد شخصیت‌های قابل انتخاب کمتری دارد، کنار بیایند و از آن راضی باشند.

وی همچنین گفت که اگر یک روز نینتندو واقعا برنامه‌ای برای ادامه دادن سوپر اسمش برادرز داشته باشد، نقش او در ساخت بازی یا بازی‌های بعدی باید به‌شدت کاهش پیدا کند. ماساهیرو ساکورای در مصاحبه‌های مختلف طی چند هفته‌ی اخیر کاری کرد که مردم بفهمند وی دیگر نمی‌خواهد تمرکز خود را روی سوپر اسمش برادرز بگذارد و باور دارد که این مجموعه نباید به چشم‌انداز او محدود شود. وی قبلا هم گفته بود که اگر سری بازی Super Smash Bros مدام به طراحی و کارگردانی او محدود شود، طول عمر آن کاهش پیدا خواهد کرد.

شخصیت کازویا به بازی Super Smash Bros پیوست

این بازی‌ساز بزرگ گفت: «من مشغول انجام بیش از اندازه‌ی کارهای مجموعه بوده‌ام و باید این مشکل را برطرف کنم. سری بازی .Super Smash Bros بیش از اندازه شامل دیدگاه‌های شخصی من می‌شود. البته که دلیل رقم خوردن شرایط به این شکل همین بود که ما دفعات قبلی در جدا کردن بازی‌های مجموعه با دیدگاه‌های افراد مختلف موفق نبودیم. پس در آینده با یک چالش روبه‌رو هستیم که اگر قرار به ساخت یک بازی Super Smash Bros جدید باشد، باید راجع به آن با نینتندو صحبت کنیم».

از یک طرف شاید بسیاری از افراد عاشق بازی‌های فایتینگ نخواهند ماساهیرو ساکورای بزرگ و قدرت او در خلق سوپر اسمش برادرز را از دست بدهند و از طرف دیگر شاید وی فرصت کار روی بازی‌هایی بسیار متفاوت با قبل را پیدا کند تا گیمرهای بیشتری مات‌ومبهوت هنر بازی‌سازی او شوند. این وسط باتوجه‌به وضعیت درخشان بازی Super Smash Bros. Ultimate، خیلی‌ها می‌گویند که شرکت Nintendo فعلا هیچ عجله‌ای برای ساخت یک سوپر اسمش برادرز دیگر ندارد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده