// جمعه, ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۳

رونمایی ولو از بسته‌بندی کنسول استیم دک

ولو با انتشار چند تصویر نشان داده است که شکل نهایی بسته‌بندی و کیف نگه‌دارنده‌ی Steam Deck چگونه است.

طبق تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت Valve به‌تازگی از بسته‌بندی نهایی پی‌سی گیمینگ قابل حمل Steam Deck رونمایی کرده است. این شرکت تصاویری را از جعبه و کیف نگه‌دارنده‌ی استیم دک منتشر کرده که نشان می‌دهد این محصول مورد انتظار دقیقا به چه شکلی و در چه نوع بسته‌بندی به‌دست خریداران می‌رسد. ولو اخیرا اعلام کرد که کار روی مدل اولیه‌ی استیم دک را پیش از تولید انبوه تمام کرده است. آن‌ها همچنین گفتند که استیم دک در حال حاضر در حال گذراندن یک سری آزمایش‌ها است تا برای ارسال به بازی‌سازان آماده شود. البته انتظار می‌رود که ولو روی مدل نهایی استیم دک که به‌دست بازیکنان می‌رسد، چند تغییر و بهبود دیگر نیز اعمال کند.

شکل نهایی بسته‌بندی و کیف نگه‌دارنده‌ی Steam Deck

ولو Steam Deck را در اواخر تیرماه به‌عنوان «یک پی سی گیمینگ قابل حملِ قدرتمند و همه‌کاره» معرفی کرد که توانایی اجرای آخرین بازی‌های AAA را دارد. گفتنی است که استیم دک از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که برپایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است و بازیکنان روی آن به آرشیو بازی‌های خود در استیم و تمام قابلیت‌های این پلتفرم دسترسی دارند. البته ولو تاکید دارد که استیم دک در عین حال یک پی سی است و کاربران قادر هستند هر نرم‌افزار یا سیستم‌عاملی را که خواستند روی آن نصب یا دستگاه‌های مختلفی به آن متصل کنند.

Steam Deck دارای سه مدل مختلف با حافظه‌های ذخیره‌سازی متفاوت است؛ مدل ۶۴ گیگابایتی با هارد درایو eMMC با قیمت ۳۹۹ دلار، مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۲۹ دلار و مدل دارای SSD با حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایت با قیمت ۶۴۹ دلار. استیم دک از ابتدا قرار بود در ماه جاری میلادی یعنی دسامبر به بازار عرضه شود. بااین‌حال، ولو به‌دلیل کمبود قطعات مجبور شد عرضه‌ی این پی سی قابل حمل را برای دو ماه عقب بیندازد. این شرکت همچنین اخیرا اعلام کرد تمایلی به ساخت بازی انحصاری برای استیم دک ندارد؛ چراکه به‌گفته‌ی آن‌ها، «این دستگاه یک پی سی است و باید مانند یک پی سی بازی‌ها را اجرا کند.»

کنسول دستی Steam Deck برای اجرای بازی های پی سی

همچنین گزارش‌های اخیرا حاکی از این هستند که ولو تمرکز خود را روی ساخت بازی‌هایی گذاشته است که با کنسول دستی استیم دک و ویژگی‌های آن سازگار باشند. تایلر مک‌ویکر از کانال یوتیوب شخصی خود ادعا می‌کند که «ولو مشغول توسعه‌ی یک بازی به‌نام Citadel است که قادر است قابلیت‌های استیم دک را به همگان نشان دهد.» این یوتیوبر همچنین شایعه‌ی ساخته شدن Half-Life 3 را تکذیب می‌کند و می‌گوید:

«ولو فعلا تمرکز خود را روی عرضه‌ی استیم دک گذاشته است و همان‌طور که خیلی‌ها می‌دانند، این دستگاه بسیار موفق‌تر از چیزی بود که قبلا انتظار می‌رفت. به همین خاطر، ولو هزینه و منابع زیادی را صرف آن کرده است. ولو هف-لایف 2: اپیزود 3، Half-Life 3 یا هیچ نوع بازی شوتر‌ اول‌شخص سنتی با محوریت ماوس و کیبورد را نمی‌سازد. تازه اگر هم تمایلی به ساخت این بازی‌ها وجود داشته باشد، از جانب گروهی کوچک از کارمندان است که درنظر مدیران ولو کسانی هستند که ارزش و سود چندانی برای شرکت خلق نمی‌کنند.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Steam Deck و نوع بسته‌بندی آن چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده