// دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۸

بازی Half-Life 3 احتمالا در دست ساخت نیست

تایلر مک‌ویکر به نقل از منابع خود گفته است شرکت ولو قصدی برای ساخت Half-Life 3 ندارد و فعلا تمرکز خود را روی کنسول استیم دک گذاشته است.

تایلر مک‌ویکر صاحب یک کانال یوتیوب با همین نام است که در آن اخبار و شایعات مربوط‌به شرکت Valve را پوشش می‌دهد. او در ویدیوی جدیدی به نقل از منابع خبری خود گفته است ولو در حال حاضر روی دنباله‌ی Half-Life 2: Episode Two کار نمی‌کند. مک‌ویکر صحبت خود را با سوالی شروع می‌کند که احتمالا بسیاری از طرفداران هف‌ لایف دوست دارند جوابش را بدانند.

او می‌گوید: «سؤال بزرگی که دوست داریم زودتر به پاسخش برسیم، این است که آیا اصلا تیم یا افرادی در Valve Software وجود دارند که مشغول ساخت دنباله‌ی Half-Life 2: Episode Two باشند؟ اگر Half-Life Alyx را تا آخر تجربه‌ نکرده‌اید، باید بدانید که در پایان بازی اشاره می‌شود که داستان گوردون فریمن (پروتاگونیست نسخه‌های اول و دوم هف‌لایف) همچنان ادامه دارد. اما مسئله این‌جا است که فعلا هیچ تیمی در ولو روی هیچ بازی خاصی کار نمی‌کند؛ به جز تیم‌هایی که در حال ساخت چند محصول نرم‌افزاری (بازی) هستند که به‌طور خاص برای کار روی استیم دک درنظر گرفته شده است.

شخصیت الیکس در بازی Half Life Alyx مشغول کار با تکنولوژی های آینده نگرانه

ولو فعلا تمرکز خود را روی عرضه‌ی استیم دک گذاشته است و همان‌طور که خیلی‌ها می‌دانند، این دستگاه بسیار موفق‌تر از چیزی بود که قبلا انتظار می‌رفت. به همین خاطر، ولو هزینه و منابع زیادی را صرف آن کرده است. ولو هف-لایف 2: اپیزود 3، Half-Life 3 یا هیچ نوع بازی شوتر‌ اول‌شخص سنتی با محوریت ماوس و کیبورد را نمی‌سازد. تازه اگر هم تمایلی به ساخت این بازی‌ها وجود داشته باشد، از جانب گروهی کوچک از کارمندان است که درنظر مدیران ولو کسانی هستند که ارزش و سود چندانی برای شرکت خلق نمی‌کنند.»

مک‌ویکر اما ادعا می‌کند که ولو به‌جای هف-لایف 3، روی پروژه‌ی دیگری به‌نام Citadel کار می‌کند؛ پروژه‌ای که مک‌ویکر مدتی است اخبارش را منتشر می‌کند. براساس گفته‌های این یوتیوبر، مکانیک‌های گیم‌پلی بازی سیتادل طوری طراحی شده است که با پی‌سی گیمینگ قابل حمل استیم دک سازگار است و ولو ظاهر به همین دلیل روی توسعه‌ی آن تمرکز کرده است: «ولو مشغول ساخت نرم‌افزاری (بازی) به‌نام سیتادل است که قادر است قابلیت‌های استیم دک را به همگان نشان دهد.»

او در ادامه بیشتر راجع‌به پروژه‌ی سیتادل توضیح می‌دهد: «این بازی نوستالوژی محض است. درواقع انگار که یک شوتر اول‌شخص کوآپ و شبیه به هف-لایف را با یک بازی استراتژی همزمان درهم‌بیامیزید. این‌طوری بگویم که فکر کنید Left 4 Dead و Alien Swarm را با Half-Life و سبک استراتژی همزمان ترکیب شوند و از میان آن‌ها یک بازی دربیاید.»

بازی Half-Life

ولو Steam Deck را در اواخر تیرماه به‌عنوان «یک پی سی گیمینگ قابل حملِ قدرتمند و همه‌کاره» معرفی کرد که توانایی اجرای آخرین بازی‌های AAA را دارد. گفتنی است که استیم دک از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل SteamOS بهره می‌برد که برپایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است و بازیکنان روی آن به آرشیو بازی‌های خود در استیم و تمام قابلیت‌های این پلتفرم دسترسی دارند. البته ولو تاکید دارد که استیم دک در عین حال یک پی سی است و کاربران قادر هستند هر نرم‌افزار یا سیستم‌عاملی را که خواستند روی آن نصب یا دستگاه‌های مختلفی به آن متصل کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Half-Life 3 چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده