// یکشنبه, ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۷

ثبت رکورد جدید در تعداد کاربران همزمان استیم

استیم بار دیگر توانست به رکورد جدیدی در تعداد کاربران همزمان دست پیدا کند و رکورد پیشین خود را بیش از ۴۰۰ هزار نفر ارتقا بدهد.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، پلتفرم استیم یک‌بار دیگر در طول تقریبا دو سال گذشته موفق شده است رکورد خود را در زمینه‌ی تعداد کاربران همزمان بشکند و ساعاتی پیش به ۲۷.۳ میلیون کاربر آنلاین دست پیدا کند. براساس آمار منتشر شده در وب‌سایت SteamDB، از این ۲۷.۳ میلیون نفر، ۷.۸ میلیون آن‌ها مشغول تجربه‌ی یک بازی‌ بودند و جالب اینکه این نیز خود یک رکورد جدید برای استیم محسوب می‌شود.

رشد قابل‌توجه در تعداد کاربران استیم از اوایل سال ۲۰۲۰ و زمانی شروع شد که جهان تازه درگیر همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌های سراسری شده بود. استیم تا تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۰ (۱۳ بهمن ۹۸) موفق شد رقم ۱۸.۵ میلیون کاربر همزمان ثبت کند؛ رکوردی که در اوایل سال ۲۰۱۸ به‌دست آمده بود. اما در تاریخ مذکور، این رقم با افزایشی ۳۰۰ هزار نفری، به بیش از ۱۸.۸ میلیون نفر رسید.

رکورد تعداد کاربران همزمان استیم پس از آن بارها شکسته شد. در اواسط ماه مارس ۲۰۲۰ (اواخر اسفند ۹۸)، تعداد کاربران آنلاین این پلتفرم برای اولین‌بار به ۲۰ میلیون نفر رسید و یک هفته بعد از ۲۲ میلیون نفر گذشت. استیم سپس در اواسط دسامبر ۲۰۲۰ (اواخر آذر ۹۹) به ۲۴.۷ میلیون و در اوایل فوریه ۲۰۲۱ (اواسط بهمن ۹۹) به ۲۶.۵ میلیون کاربر دست یافت. رکورد آخر نیز ۲۶.۹ میلیون نفر بود که در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین-اردیبهشت ۱۴۰۰) به‌دست آمد. این بدان معنا است که رقم جدید حدود ۴۰۰ هزار نفر بیشتر از آخرین رکورد است (۲۶.۹ میلیون دربرابر ۲۷.۳ میلیون).

شاید دوست داشته باشید بدانید که در حال حاضر چه بازی‌هایی در استیم بیشترین تعداد بازیکن را به خود اختصاص داده‌اند. اولین بازی کانتر (CS:GO) است که خودش نیز در ساعات گذشته توانست تقریبا یک میلیون بازیکن را به خود مشغول نگه دارد. از دیگر آثار محبوب موجود روی این پلتفرم می‌توان به New World ،Dota 2، هیلو اینفینیت، تیم فورترس 2، Rust، اپیکس لجندز، GTA 5 ،MIR4 و Farming Simulator 22 اشاره کرد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رکورد جدید استیم در زمینه‌ی تعداد کاربران همزمان چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Games Radar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده