نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۳

احتمال رونمایی از بازی های معرفی‌نشده مراسم سال گذشته در گیم اواردز ۲۰۲۱

جف کیلی در گفت‌وگو با رسانه‌ی گیم اینفورمر از احتمال نمایش بازی‌هایی در The Game Awards امسال خبر داد که به‌دلیل تأخیر، به مراسم سال ۲۰۲۰ نرسیده بودند.

با استناد به تازه‌ترین اخبار بازی، جف کیلی، تهیه‌کننده و مجری مراسم گیم اواردز اخیرا اظهار داشت که برخی از بازی‌هایی که برای معرفی در رویداد The Game Awards سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شده بودند، بر اثر شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا در سراسر جهان با تأخیر مواجه شدند و درعوض «احتمالا» در مراسم امسال از آن‌ها رونمایی به‌عمل می‌آید.

جف کیلی در گفت‌وگو با رسانه‌ی گیم اینفورمر گفت با اینکه در نوامبر سال گذشته شاهد آغاز نسل ۹ بودیم، اما نتوانستیم تعداد بسیار زیادی از آی‌پی‌های جدید این نسل را به‌خاطر تاخیرهای حاصل از شیوع کرونا مشاهده کنیم. در نتیجه افراد زیادی سر این موضوع اتفاق نظر دارند که کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس فاقد بازی‌هایی هستند که بتوانند از تمام قابلیت‌های سخت‌افزاری آن‌ها استفاده کنند.

تهیه‌کننده‌ی مراسم گیم اواردز در این‌باره توضیح داد: «خیلی چیزها به تعویق افتادند. بازی‌هایی را سراغ دارم که برای معرفی در مراسم سال گذشته‌ی The Game Awards برنامه‌ریزی شده بودند و احتمالا امسال قرار است که آن‌ها را معرفی کنیم. حداقل یک سال تمام تأخیر برای این دسته از بازی‌ها به‌وجود آمده است».

جف کیلی و لوگوی The Game Awards

جف کیلی در بخش دیگری از گفت‌وگوهای خود اظهار داشت: «مردم هنوز برای تجربه‌ی بازی‌های قدیمی خود کنسول‌های نسل نهم را تهیه می‌کنند و این اتفاقی بود که به عقیده‌ی من برای بسیاری از این دستگاه‌ها رخ داد. همه می‌دانیم که این کنسول‌ها کیفیت بهتری در اجرای بازی‌ها دارند. بااین‌حال، نرخ فروش بازی‌های جدید روی کنسول‌های جدید عالی نبوده است و دلیل آن به سرویس‌هایی نظیر گیم پَس و کمبود بازی‌های مخصوص نسل نهم مربوط می‌شود که گیمرها را به‌سوی تجربه‌ی بازی‌های پیشین از جمله Warzone و Fortnite سوق می‌دهد».

جف کیلی در پایان صحبت‌های خود توضیح داد: «با اینکه مردم کنسول‌های نسل نهم شرکت‌های سونی و مایکروسافت را می‌خرند، اما قادر به تجربه‌ی بازی‌های واقعی نسل جدید نیستند. این دسته از بازی‌ها در آینده از راه می‌رسند. این بازی‌ها همان آثاری هستند که شاهد تاخیرشان بودیم. حفظ عملکرد تیم تولید در بحبوحه‌ی درگیری با کووید واقعا کار دشواری است. تولید همه‌ی بازی‌های داستانی که عاشق‌شان هستیم، به زمان زیادی نیاز دارد».

مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ راس ساعت ۰۴:۳۰ جمعه، ۱۹ آذر به وقت ایران برگزار می‌شود و تریلرهای ۱۰ها بازی مختلف را به نمایش می‌گذارد. براساس گزارش‌ها، تعداد بازی‌هایی که برای نخستین بار در The Game Awards امسال معرفی می‌شوند، «دورقمی» خواهد بود. جف کیلی می‌گوید که برخی از بازی‌های حاضر در مراسم سال جاری کاملا به نسل ۹ تعلق دارند و بسیاری از تریلرها به نمایش بازی‌هایی می‌پردازند که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی عرضه می‌شوند. به همه‌ی این موارد باید برگزاری حضوری رویداد را نیز اضافه کنید که قطعا خبر خوبی برای طرفداران محسوب می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده