نویسنده: هومن فلاحی
// یکشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۳

تاخیر در عرضه نقشه جدید بازی Call of Duty: Warzone

در پی حاشیه‌ها و اتفاقات پیرامون شرکت اکتیویژن بلیزارد، عرضه نقشه جدید بازی پرطرفدار Call of Duty: Warzone تا یک هفته به تعویق افتاده است.

شب گذشته صفحه توئیتر رسمی سری Call of Duty با انتشار جزئیاتی تازه از مپ جدید بازی Call of Duty: Warzone اعلام کرد تاریخ عرضه این آپدیت بزرگ و مورد اننتظار به پنج‌شنبه، ۹ دسامبر (۱۸ آذر) موکول شده است. پیش از این قرار بود تا به‌روزرسانی جدید یک هفته زودتر و در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر) در دسترس بازیکنان این بازی قرار گیرد.

این آپدیت جدید که قرار است تا ۲۴ ساعت زودتر در دسترس بازیکنان بازی Call of Duty: Vanguard، جدیدترین نسخه سری کالاف دیوتی قرار گیرد، علاوه‌بر اضافه کردن محتویات جدید برای بازی وارزون، اولین سیزن از محتوای سالانه بازی Vanguard را نیز کلید خواهد زد. طبق اطلاعات منتشر شده، این فصل جدید علاوه‌بر سه نقشه‌ و حالت‌های چندنفره جدید، شامل ۳ اپراتور جدید و چالش‌ها و اسلحه‌های جدید نیز خواهد بود.

کاربران همچنین از همین حالا می‌توانند به نسخه بازسازی شده نقشه محبوب Shipment در بخش مولتی‌پلیر بازی Call of Duty: Vanguard نیز دسترسی داشته باشند. کاربران بازی وارزون نیز می‌توانند تا زمان انتشار آپدیت بزرگ این بازی تا کمتر از یک ماه دیگر، رویداد Operation: Flashback و برای مدت محدودی رویدادها و چالش‌های جدیدی را در نقشه Verdansk تجربه کنند.

نقشه جدید بازی وارزون با نام Caldera که طبق گفته‌های اکتیویژن به مدت دو سال و بر پایه موتوربازی‌سازی بازی ونگارد در دست ساخت بوده است، اصلی‌ترین بخش آپدیت Call of Duty: Warzone Pacific خواهد بود. این مپ جدید مبارزات بتل رویال این بازی را به جزیره‌ی آتشفشانی ناشناخته‌ای در اقیانوس آرام می‌برد. هنوز اطلاعات دقیقی از اندازه این نقشه منتشر نشده است.

اما با بررسی تصاویر فاش شده می‌توان گفت Caldera در حد و اندازه Verdansk، نقشه اصلی بازی وارزون خواهد بود و چیزی حدود ۲۰۰ منطقه مشخص را برای جست‌وجو و کاوش در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که این نقشه جدید به گیم‌پلی اضافه می‌کند، توانایی استفاده از هواپیماهای نظامی در بازی خواهد بود. پیش از این بازیکنان تنها به تعداد محدودی از جنگ‌افزار‌های هوایی مانند هلیکوپتر دسترسی داشتند و این نخستین باری است که کاربران امکان استفاده از هواپیما برای حرکت در این نقشه پهناور به‌دست می‌‌آورند.

پیش از اعلام خبر تأخیر عرضه Caldera قرار بود تا رویداد Last Hours of Verdansk یک روز پیش از انتشار این نقشه جدید در اختیار همه‌ی پلیرها قرار بگیرد. این محتوای ویژه توسط استودیوی Beenox در دست ساخت قرار دارد و طبق صحبت‌های توسعه‌دهندگان این تیم به‌نظر می‌رسد که در این رویداد ممکن است نقشه Verdansk برای همیشه از بین برود. هنوز اطلاعات جدیدتری از برگزاری این رویداد مرموز از سمت ناشر بازی اعلام نشده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، در این آپدیت جدید و همزمان با عرضه جدیدترین نقشه این بازی سرانجام سیستم ضد تقلب Ricochet به این بازی افزوده می‌شود. استفاده از ربات‌های تقلب و دستکاری در گیم‌پلی بازی یکی از اصلی‌ترین مشکلات بازی‌های آنلاین به‌خصوص بازی کالاف دیوتی وارزون به حساب می‌آید. این سیستم جدید به‌صورت خودکار هرگونه دستکاری و تغییرات غیر معمول در گیم‌پلی بازی از سوی بازیکنان را به سرعت شناسایی می‌کند.

طبق توضیحات اکتیویژن، این ابزار در حال حاضر فقط برای نسخه کامپیوتر این بازی عرضه می‌شود، اما دیگر کاربران نسخه‌های کنسولی نیز در هنگام تجربه بازی باتوجه‌به فعال بودن سیستم کراس‌پلی سراسری در سرورهای این بازی، تا حدودی از کاهش مواجه شدن با کاربران نرم‌افزارهای تقلب بهره‌مند خواهند شد. شما می‌توانید اولین تریلر سینمایی جذاب فصل جدید این بازی را در ادامه تماشا کنید:

این اخبار در حالی منتشر شده‌اند که همچنان اطلاعات ناامید کننده‌ای از بخش مدیریت شرکت اکتیویژن به گوش می‌رسد. روز گذشته تعدادی از کارمندان این شرکت که تحت عنوان گروه ABK Workers Alliance شناخته می‌شوند، کارزاری را به راه انداختند تا با متحد کردن صدای کارمندان واحدهای مختلف این شرکت، فشار بیشتری روی بابی کوتیک، مدیرعامل جنجالی این ناشر بزرگ برای استعفا وارد کنند. طبق اطلاعات متشر شده تاکنون حدود ۱۷۰۰ نفر از حدود هشت هزار کارمند این شرکت این کارزار را امضا کردند.

تمامی این اخبار در حالی منتشر شده‌اند که به‌تازگی متوجه شدیم که جیم رایان و فیل اسپنسر به‌عنوان مدیران دو برند پلی استیشن و ایکس باکس، در طی دو نامه و به‌صورت غیر عمومی ناامیدی خود از وضعیت مدیریت این شرکت را ابراز کردند. این دو پلتفرم بخش بزرگی از درآمدهای شرکت اکتیویژن و به‌خصوص مجموعه Call of Duty را شامل می‌شوند و بدون شک از نفوذ زیادی برای ایجاد تغییرات مثبت در مدیریت این شرکت پرحاشیه برخوردار هستند.

بازی Call of Duty: Vanguard برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شده است.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده