نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲

افتتاح شعبه جدید شرکت رمدی اینترتینمنت در سوئد

درحالی‌که شرکت سازنده‌ی بازی Alan Wake چند پروژه‌ی مختلف را در دست توسعه دارد، به‌سراغ افتتاح شعبه‌ی جدیدی در کشور سوئد رفته است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که رمدی اینترتینمنت، سازنده‌ی بازی‌های Alan Wake و Control، استودیو جدیدی را در کشور سوئد افتتاح کرده است و همزمان روی چند پروژه‌ کار می‌کند. ترو ویرتالا، مدیرعامل رمدی در گزارش کاری سه‌ماهه‌ی سوم شرکت اظهار داشت که مشغول استخدام توسعه‌دهندگانی باتجربه در سوئد بوده است و می‌توان این برنامه‌ی آزمایشی را موفقیت‌آمیز دانست. در نتیجه رمدی اکنون یک شعبه در استکهلم دارد.

شرکت رمدی اینترتینمنت در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «چندین و چند بازی‌ساز بااستعداد ساکن سوئد برای بیش از یک سال به‌عنوان بخشی از یک طرح آزمایشی در استکهلم به سرپرستی جانی مانگ، مدیر کل پروژه‌ی Vanguard با شرکت همکاری می‌کنند». جانی مانگ در این‌باره اظهار داشت: «به‌دنبال تغییر شرایط کاری در پی شیوع ویروس کرونا متوجه شدیم که رمدی یک مکان در فنلاند نیست، بلکه ذهنیتی است که می‌تواند در هر جایی فعالیت داشته باشد».

در قدم اول شرکت رمدی قصد دارد تا حداکثر ۲۵ توسعه‌دهنده را تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی در سوئد استخدام کند و از یک مدل کار ترکیبی بهره بگیرد. رمدی گفته است که بزرگ‌ترین پروژه‌ی در حال توسعه‌ی آن‌ها با همکاری ایپک گیمز وارد فاز اصلی تولید شده است. پروژه‌ی کوچک‌تر اپیک گیمز و رمدی، بازی Alan Wake Remastered بود. علاوه‌براین، توسعه‌ی اسپین‌آف بازی کنترل که با اسم رمز Condor شناخته می‌شود و یک بازی Control با بودجه‌ی بیشتر «طبق برنامه» پیش می‌رود. شرکت ۵۰۵ گیمز ناشر هر دو بازی کنترل مورد بحث خواهد بود.

ترو ویرتالا گفت: «پروژه‌ی Condor در مرحله‌ی آزمون اجراپذیری ایده‌ها باقی مانده است، درحالی‌که بازی کنترلِ دارای بودجه‌ی بیشتر در مرحله‌ی ایده‌پردازی به‌سر می‌برد. ما برای هر دو پروژه بسیار هیجان‌زده هستیم. زیرا دنیای کنترل را گسترش می‌دهند. علاوه‌براین ما به‌عنوان یکی از ناشرهای Condor نیز فعالیت می‌کنیم که دست ما را در استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت‌های تجاری باز می‌گذارد و امکان تثبیت موقعیت در زنجیره‌ی ارزش را برای ما فراهم می‌آورد». شایعات می‌گویند که تمرکز اصلی رمدی اکنون روی ساخت بازی Alan Wake 2 است که گویا همان «پروژه‌ی بزرگ‌تر اپیک گیمز و شرکت Remedy Entertainment» خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده