نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸

افشای اطلاعاتی از دو بازی انحصاری ایکس باکس

ظاهرا جزئیاتی از بازی Pentiment شرکت آبسیدین اینترتینمنت و پروژه‌ی Midnight شرکت کامپولشن گیمز پیش از معرفی رسمی آن‌ها فاش شده است.

با استناد به تازه‌ترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که جزئیاتی از دو بازی انحصاری معرفی‌نشده‌ی استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس به بیرون درز کرده است. براساس گزارش رسانه‌ی ویندوز سنترال، شرکت آبسیدین اینترتینمنت روی اثری با نام Pentiment و شرکت کامپولشن گیمز روی پروژه‌ی Midnight کار می‌کنند. از قرار معلوم بازی Pentiment که اولین‌بار جف گراب از آن یاد کرد، توسط یک تیم کوچک در آبسیدین به سرپرستی جاش سویر، کارگردان بازی‌های Fallout: New Vegas و Pillars of Eternity مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد.

بازی Pentiment برای انتشار در سال ۲۰۲۲ میلادی برنامه‌ریزی شده است و اثری در سبک نقش‌آفرینی با مضمون حل معمای قتل توصیف می‌شود که در آن بازیکن‌ها کنترل یک مأمور تحقیق در اروپای قرن شانزدهم را در دست می‌گیرند. این بازی دارای روایتی چند شاخه است و مبارزه-محور نخواهد بود. در آن‌سو، ظاهرا کامپولشن گیمز، سازنده‌ی بازی We Happy Few که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد، مشغول کار روی یک بازی اکشن سوم-شخص است که در دنیایی تاریک و خیالی جریان دارد؛ جایی‌که محل زندگی موجودات عظیم‌الجثه و جادویی است.

پروژه‌ی Midnight اثری تک‌نفره در زیرژانر دوران بلوغ (Coming of Age) با حال‌وهوای قرون وسطایی است که برای تولید آن از ایالت‌های جنوبی آمریکا الهام گرفته می‌شود. این گزارش رسانه‌ی ویندوز سنترال درحالی منتشر شده است که اخیرا اطلاعاتی از دیگر بازی‌های استودیوهای ایکس باکس نظیر بازی نقش‌آفرینی فانتزی آبسیدین یعنی Avowed و اثر دیگری با اسم رمز Project Belfry از استودیوی سازنده‌ی بازی تحسین‌شده‌ی The Banner Saga فاش شد.

فیل اسپنسر اخیرا در گفت‌وگو با بلومبرگ از تمایل خود به سرمایه‌گذاری بیشتر ایکس باکس روی استودیوها و بازی‌هایی گفت که روی ارائه‌ی تجربه‌های کژوال و مناسب برای همه‌ی سنین تمرکز دارند. بنابر اعلام فیل اسپنسر، ایکس باکس کماکان در پی خرید استودیوهای بیشتر است. همچنین به گفته‌ی او، مایکروسافت به‌شکل جدی در حال همکاری با استودیوها و ناشران ژاپنی است تا بازی‌های بیشتری از این کشور به ایکس باکس راه یابند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده