// یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۳

ساخت یک بازی نقش آفرینی جنایی توسط استودیو آبسیدین

جاش ساویر، یکی از اعضای باسابقه‌ی آبسیدین مشغول ساخت یک بازی نقش آفرینی و جنایی، کارآگاهی در سبک نقش‌‌آفرینی با المان‌های نوآورانه است.

در جدیدترین اخبار بازی، جف گراب در جریان پادکست GrubbSnax از کانال یوتیوب Giant Bomb، اطلاعاتی از پروژه‌ی در دست ساخت دیگر و معرفی نشده آبسیدین فاش کرده است. طبق گفته جف گراب، بازی جدید آبسیدین توسط جاش ساویر ساخته می‌شود که ساخت بازی‌هایی مانند Fallout: New Vegas و The Outer Worlds و Pillars of Eternity را در کارنامه‌ی خود دارد. او مشغول ساخت یک بازی نقش‌آفرینیِ جنایی و کارآگاهی است که در حال حاضر با نام پروژه‌ی میزوری (Project Missouri) شناخته می‌شود.

ساویر در این مدت سمت‌های مختلفی را در آبسیدین برعهده داشته است. البته دوران اوج کاری او در این استودیو زمانی بود که به‌عنوان کارگردان و طراح ارشد، روی توسعه‌ی بازی‌های Fallout: New Vegas و Pillars of Eternity نظارت داشت. گراب حالا می‌گوید ساویر همراه‌با تعدادی از کارمندان آبسیدین، روی پراجکت میزوری کار می‌کند که برای انتشار در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

گراب جزئیات بیشتری را از این بازی نقش‌‌آفرینی فاش می‌کند. برای مثال، گیم‌پلی بازی فاقد مکانیک‌‌های مبارزه است. بازیکنان در پروژه‌ی میزوری می‌توانند به دیگر کاراکترها مضنون شوند و آن‌ها را به ارتکاب جنایت متهم کنند. البته به‌نظر می‌رسد در بازی به این راحتی نمی‌توان مجرم اصلی را پیدا کرد و به‌دست قانون سپرد؛ چراکه بازیکنان ممکن است انگشت اتهام را به سمت فرد اشتباهی بگیرند و در این صورت باید با عواقب تصمیم خود رو‌به‌رو شوند.

بازی Fallout: New Vegas

اگر فکر کردید که مانند L.A. Noire، در Project Missouri نیز با یک حال‌و‌هوای نوآر کارآگاهی/مافیایی دهه‌ی ۳۰ یا ۴۰ میلادی طرف هستید، باید بگویم اشتباه می‌کنید و وقایع بازی جدید آبسیدین در دوران متفاوت و جالبی جریان دارد و آن چیزی نیست جز اروپای قرن ۱۶ میلادی و در عصر رنسانس. زاویه‌ی دوربین این بازی نیز برخلاف آثار آبسیدین مثل بازی Pillars of Eternity با زاویه دوربین ایزومتریک، قرار است اول‌شخص یا سوم‌شخص باشد.

همچنین بازی شباهت‌های زیادی به Disco Elysium دارد و حتی می‌تواند منبع الهام اصلی بازی باشد. یکی از ویژگی‌های جالب Project Missouri این است که برخی مکانیک‌های گیم‌پلی آن تجربی هستند و درواقع برای اولین‌بار است که در یک بازی استفاده می‌شوند. حتی گراب می‌گوید نوع تعامل بازیکنان با جهان این بازی حالتی طبیعی و «ارگانیک» دارد. می‌توان حدس زد که این ویژگی بازی جدید آبسیدین یا به نقطه‌ی قوت آن تبدیل می‌شود یا به ضعیف‌ترین جنبه‌ی آن.

قهرمان بازی Pillars of Eternity کنار آتش

بااین‌حال، آبسیدین در ساخت بازی‌هایی با داستان‌های درگیرکننده و کاراکترهای پرداخت‌شده تخصص دارد. حالا اگر آن‌ها بتوانند مکانیک‌های نوآورانه‌ی خود را به‌خوبی با یک داستان جنایی جذاب ترکیب کنند، قطعا یک اثر باکیفیت را به گیمرها تحویل خواهند داد؛ اثری که در آن پر است از پرس‌وجو و تحقیقات جنایی، شهادت گرفتن از شاهدان، بازجویی از مضنونان، بررسی شواهد و مدارک و تحلیل و استنتاج.

آبسیدین هم‌اکنون در حال ساخت بازی Avowed و بازی The Outer Worlds 2 برای پی سی و ایکس باکس است. همچنین طبق گفته گراب انتظار می‌رود نسخه رسمی بازی Grounded در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شود و بازی جاش ساویر نیز احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی جدید آبسیدین چیست؟ فکر می‌کنید این استودیو می‌تواند یک بازی باکیفیت در سبک نقش‌آفرینی جنایی را به بازیکنان ارائه دهد؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده