// شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۰

بازی Goldeneye 007 از لیست سیاه دولت آلمان خارج شد

بیشتر از ۲۴ سال بعد از عرضه، دیگر خرید و فروش بازی Goldeneye 007 در کشور آلمان ممنوع نیست. این اتفاق به‌صورت خود به خودی رخ نداد و نتیجه‌ی پذیرش یک درخواست رسمی بوده است.

بازی Goldeneye 007 از فهرست «آثار زیان‌آور برای افراد جوان» کشور آلمان خارج شد. این اتفاق به‌تازگی برای بازی BloodRayne و بازی BloodRayne 2 رخ داده است؛ آثاری که می‌دانیم ریمسترهای آن‌ها در حال ساخت هستند. جالب این‌جا است که اگر سال‌روز ۲۵سالگی بازی Goldeneye 007 از راه می‌رسید، کشور آلمان خود به خود اثر مورد بحث را از فهرست سیاه خارج می‌کرد. اما با ثبت درخواست رسمی، این اتفاق چند ماه زودتر رخ داده است.

باتوجه‌به ساختار تشکیلات اروپایی نینتندو، برای قرارگیری هر بازی روی eShop این شرکت باید مطمئن شود که آن محصول در فهرست سیاه کشور آلمان قرار ندارد. در حقیقت اگر یک بازی در فهرست سیاه آلمان قرار داشته باشد، نینتندو نمی‌تواند در هیچ‌کدام از کشورهای اروپایی آن را روی فروشگاه دیجیتالی خود قرار بدهد. مثلا نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی Dying Light به این دلیل هنوز عرضه نشده است که انتظار دریافت تایید آلمان را می‌کشد.

بازی Goldeneye 007 ریلود زومجی

آیا شاهد عرضه‌ی مجدد بازی Goldeneye 007 یا از راه رسیدن نسخه‌ی ریمستر آن خواهیم بود؟ آیا ماجرا صرفا محدود به آمدن نسخه‌ی نینتندو 64 بازی Goldeneye 007 به سرویس Nintendo Switch Online + Expansion Pack است؟ این محصول انقدر از لایسنس‌های مختلف برای ساخت استفاده کرد که حتی شرکت مایکروسافت سال‌های قبل مجبور شد برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات قانونی، هرگز سراغ عرضه‌ی یک ریمستر کامل ساخته‌شده از آن برای کنسول ایکس باکس 360 نرود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده