// شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۷

ساخت نسخه جدیدی از یک بازی شوتر معروف توسط اید سافتور

استودیوی id Software برای ساخت قسمت جدیدی از «یک مجموعه‌ی شوتر اول‌شخص نمادین و قدیمی»، مشغول جذب نیرو در سمت‌های مختلف است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی id Software، سازنده‌ی مجموعه بازی‌هایی چون Rage ،Doom و Quake اخیرا تعدادی آگهی استخدامی تازه‌ منتشر کرده و به‌دنبال جذب افرادی در سمت‌هایی چون انیماتور فنی ارشد، هنرمند متخصص در طراحی اسکای‌باکس و طراح کانسپت‌های محیطی است. البته آگهی‌های استخدام اید سافتور به اینجا ختم نمی‌شود و آن‌ها در سمت‌های فنی دیگری نیز به جذب افراد متخصص نیاز دارند.

در آگهی مربوط‌به سمت‌های هنری نوشته شده که فرد متقاضی «باید چشم‌اندازها و اسکای‌باکس‌هایی (آسمان‌های درون بازی) را به تصویر بکشند و آن‌ها را در یک بازی AAA با محیطی فانتزی و علمی-تخیلی پیاده کنند.» همچنین افرادی که برای کار در این دسته از موقعیت‌های شغلی در اید سافتور اقدام می‌کنند، باید «با سبک‌های هنری فانتزی و علمی-تخیلی به‌خوبی آشنا باشند.»

بااینکه در آگهی‌های مذکور هیچ اشاره‌ای به اثر در دست ساخت اید سافتور نشده است، اما گفته شده که «یک بازی شوتر اول‌شخص نمادین و با سابقه‌ی طولانی است.» باتوجه‌به این جمله می‌تواند به این نتیجه رسید که این استودیوی قدیمی مشغول ساخت نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Doom یا Quake است.

Quake Champions

Quake Champions

آخرین بازی دوم DOOM Eternal بود که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و مورد استقبال منتقدین و بازیکنان قرار گرفت. همچنین برای این بازی دو بسته‌ی الحاقی خوب و آپگرید گرافیکی برای کنسول‌های نسل نهم منتشر شد. آخرین بازی کوئیک نیز Quake Champions بود که آن‌طور که باید مورد توجه بازیکنان قرار نگرفت و درنهایت در سال ۲۰۱۸ به یک بازی Free-to-Play تبدیل شد.

علاوه‌براین، چند ماه پیش و در سالگرد ۲۵ سالگی Quake، نسخه‌ی ریمستری از بازی اول این مجموعه برای کنسول‌های جدید منتشر شد. این ریمستر از صفحه‌های نمایش عریض و وضوع تصویر 4K پشتیبانی می‌کند و دارای مدل‌‌سازی بهبودیافته، نورپردازی پویا و ویژگی‌های گرافیکی مانند Anti-Aliasing و Depth of Field است.

در نسخه‌ی ریمستر Quake تا حداکثر چهار بازیکن می‌توانند به‌صورت آنلاین یا آفلاین در بخش‌های مختلف با یکدیگر بازی کنند که شامل کمپین تک‌نفره و بسته‌های الحاقی اصلی کوئیک می‌شود. حتی محتواهایی را که Machine Games، سازنده‌ی مجموعه‌ی Wolfenstein برای بازی ساخته است نیز می‌توان به‌صورت چندنفره تجربه کرد. افزون‌براین، هر سه بازی Quake به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه شده‌اند؛ گرچه Quake 3 و Quake 3 Arena تنها برای مشترکین گیم پس پی سی در دسترس هستند.

به‌نظر شما کابران زومجی اید سافتور مشغول ساخت دنباله‌ی کدام مجموعه است؟ DOOM یا Quake؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده