// شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

جدایی مدیرعامل اسلایتلی مد پس از خریداری این استودیو توسط شرکت EA

ایان بل (Ian Bell)، مدیر‌عامل و موسس استودیو بازی‌سازی Slightly Mad تنها چند ماه پس از خریداری شدن توسط الکترونیک آرتز، از این شرکت جدا شد.

ایان بل، مدیرعامل استودیوهای Slightly Mad که یکی از موسس‌های شرکت محسوب می‌شود و همچنین روی توسعه‌ی سری بازی Project CARS نقش داشت، از اسلایتلی مد جدا خواهد شد. او این خبر را در توییتر اعلام کرد و در این‌باره نوشت: «استودیو Slightly Mad در اصل در اواخر دهه‌ی ۹۰ میلادی توسط تعدادی از افراد جاه‌طلب که طرفدار بازی‌های ریسینگ بودند، کنار یک تخت پایه‌گذاری شد. باتوجه‌به اینکه آینده‌ی این استودیو تضمین شده، اکنون زمان مناسبی است که من کنار بروم. باعث افتخار بود که توانستم رویاهای خود را با شما در میان بگذارم. از شما متشکرم».

این اتفاق احتمالاً به خریداری شدن کدمسترز، شرکت صاحب Slightly Mad Studios توسط الکترونیک آرتز ربط دارد. شرکت EA چند ماه قبل توانست با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار موفق به خرید شرکت Codemasters شود. بل تنها مدیرعاملی نیست که پس از این خرید، استودیو خود را ترک می‌کند. فرانک ساگنیر (Frank Sagnier)، مدیرعامل سابق کدمسترز و رشید واراشیا (Rashid Varachia)، مدیر مالی ارشد سابق کدمسترز نیز امسال از مقام خود کناره‌گیری کردند؛ مدتی بعد از تکمیل خریداری کدمسترز توسط الکترونیک آرتز.

لوگو استودیو استلایتلی مد

سخنگوی شرکت EA در بیانیه‌ای خطاب به رسانه‌ی گیمز اینداستری، خروج بل از این شرکت را تایید کرد: «پس از بیش از یک دهه فعالیت به‌عنوان مدیرعامل استودیو بازی‌سازی Slightly Mad، امروز با ناراحتی اعلام می‌کنیم که ایان بل کدمسترز و الکترونیک آرتز را ترک خواهد کرد. به‌عنوان مدیرعامل استودیو Slightly Mad، ایان یک رویاپرداز و مبتکر بود. او نه‌تنها در ایجاد عصر جدیدی از بازی‌های شبیه‌ساز ریسینگ پیش‌گام بود، بلکه در مورد نحوه‌ی تأمین مالی و تولید بازی‌ها نیز روش جدیدی را پایه‌گذاری کرد. ما برای ایان آرزوی بهترین‌ها را داریم و از او به خاطر مشارکتش در استودیوهای اسلایتی مد، کدمسترز، شرکت EA و کل صنعت بازی‌های ویدیویی تشکر می‌کنیم».

درحالی‌که پروژه‌ی بعدی Slightly Mad Studios را نشاخته‌ایم، گیمرها به‌صورت سربسته می‌دانند که استودیو Codemasters Cheshire یعنی توسعه‌دهنده‌ی اصلی بازی DiRT 5، در حال حاضر روی جاه‌طلبانه‌ترین و بزرگ‌ترین بازی کدمسترز طی ۱۰ سال اخیر کار می‌کند. این خبر با انتشار آگهی شغلی برای جایگاه مدیر توسعه توسط این شرکت فاش شد. هرچند EA هنوز به‌طور رسمی بازی را معرفی نکرده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده