// چهار شنبه, ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹

ارسال ایمیل‌های تحقیر‌آمیز به برخی بازیکنان Far Cry 6 توسط یوبیسافت

یوبیسافت به برخی بازیکنان از جمله سردبیر سایت گیمز اینداستری ایمیل‌هایی فرستاده است و آن‌ها را به‌خاطر اینکه تنها چند ساعت Far Cry 6 را بازی کرده‌اند، تحقیر و مسخره می‌کند.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، برندن سینکلر، سردبیر وب‌سایت GamesIndustry اخیرا ایمیلی از‌طرف یوبیسافت دریافت کرده است. او از این ایمیل‌ اسکرین‌شات گرفته و در توییتر خود با دیگران به اشتراک گذاشته است. نکته اما این‌جا است که این ایمیل‌ شامل تبلیغات عادی یوبیسافت نمی‌شود. درواقع این شرکت فرانسوی در حرکتی تعجب‌برانگیز ایمیلی حاوی جملات تحقیرآمیز برای سینکلر ارسال کرده است. دلیل آن نیز این است که سردبیر گیمز اینداستری تنها سه ساعت Far Cry 6 را تجربه کرده و سپس آن را کنار گذاشته است. گفته می‌شود برخی بازیکنان که تنها چند ساعت فارکرای 6 را بازی کرده‌اند نیز ایمیل مشابه‌ای دریافت کرده‌اند.

در بخش موضوع (سابجکت) ایمیل آمده است: «تو منو ناامید کردی.» در متن این ایمیل نیز نوشته شده است: «اینکه می‌دیدم داری تو بازی شکست می‌خوری، برام سرگرم‌کننده بود.» و «بهتر از اینا می‌تونی عمل کنی.» سینکلر از روش بازاریابی ایمیلی یوبیسافت به‌شدت انتقاد می‌کند و در توییت خود می‌نویسد: «همین حالا هم خیلی از بازی‌ها به‌طرز بی‌رحمانه‌ای سعی می‌کنند تا آن‌جایی که می‌توانند بازیکنان را به خود مشغول نگه دارند. حالا اما آن‌ها (یوبیسافت) ایمیل می‌زنند و بابت اینکه دیگر بازی آن‌ها ادامه نمی‌دهید، شما را آزار می‌دهد.»

این توییت سینکلر را بیش از ۳۳ هزار نفر لایک و بیش از ۴۴۰۰ نفر ری‌توییت کرده‌اند. این نشان می‌دهد افراد زیادی عقیده دارند لحن یوبیسافت در ایمیل مذکور غیر‌قابل‌قبول بوده است. سینکلر در توییت دیگری زیر توییت اصلی خود می‌گوید: «ممکن است مردم از یک بازی لذت نبرند و به همین خاطر دیگر آن را ادامه ندهند و این باید به مسئله‌ای عادی برای شما (خطاب به یوبیسافت) تبدیل شود.»

ایمیل تحقیرآمیز یوبیسافت به سردبیر سایت Games Industry

Far Cry 6 نمرات خوب تا متوسطی در وب‌سایت متاکریتیک از منتقدین دریافت کرد و برای مثال جمع نمرات آن روی پلی استیشن 5 به ۷۵ و روی ایکس باکس سری ایکس به ۸۰ رسید. بااین‌حال، وقتی به نمرات کاربران متاکریتیک نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که خیلی از بازیکنان از جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی فارکرای ناراضی بوده‌اند. محمد‌حسین جعفریان در بررسی بازی Far Cry 6 توسط زومجی نمره ۷.۵ را داده است که در ادامه می‌توانید خلاصه نقد بازی را مطالعه کنید:

«منهای تنوع سلاح‌ها و امکانات فراوان شخصی‌سازی آن‌ها، نقاط قوت فار کرای 6 پراکنده هستند. کات‌سین‌هایی که بسیاری از آن‌ها در جایگاه خود به شکل قابل قبول قصه می‌گویند، با پخش طی فواصل زمانی طولانی غالبا کم‌اثر به نظر می‌رسند. از آن‌جایی که گیمر مدت زیادی را مشغول انجام کارهای پرشباهت برای بالا بردن سطح شخصیت است، چالش‌های جالب و مینی‌گیم‌های بامزه معمولا بین مراحل پیش پا افتاده گم شده‌اند؛ تا گیمر در آخر مواردی همچون اکشن‌های شلوغ و پرانرژی را تشکیل‌دهنده‌ی درصد کوچکی از تجربه‌ی کلی بداند.

Far Cry 6 در خلق یک زمین بازی بزرگ برای مخاطب هدف موفق است، موسیقی‌های مناسبی دارد و گرافیک فنی آن روی کنسول نسل ۹ بسیار خوب به نظر می‌رسد. اما به مانند چندین و چند محصول دیگر یوبیسافت، فرمول‌زدگی بیش از اندازه‌ی طراحی مرحله و تمرکز فراوان روی کمیت به‌جای کیفیت سبب می‌شود که این شوتر اول‌شخص با نقش‌آفرینی جیانکارلو اسپوزیتو هم نتواند از پتانسیل خود به‌صورت کامل استفاده کند.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این ایمیل یوبیسافت چیست؟ فکر می‌کنید چنین پیام‌هایی می‌تواند بازیکنان را به ادامه دادن یک بازی ترغیب کند؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده