// یکشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۵

ضعف صفحه‌ نمایش Switch OLED مقابل خراش در آزمایش مقاومت

تست‌های انجام‌شده روی کنسول Nintendo Switch OLED نشان می‌دهند که صفحه‌نمایش این دستگاه، مقاومت بسیار پایینی دربرابر خراش‌ها دارد.

کانال یوتیوب JerryRigEverything یک مدل از نینتندو سوییچ OLED را قربانی کرد تا مقاومت صفحه‌نمایش جدید آن را تست کند. در نتیجه‌ی آزمایش‌ها متوجه می‌شویم با وجود اینکه نینتندو می‌گوید صفحه‌نمایش جدید از جنس شیشه است، ولی بازهم به اندازه‌ی پلاستیک آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. در پی تست مقاومت در مقابل خراش، JerryRigEverything به این نتیجه رسید که مقاومت صفحه‌نمایش سوییچ اولد از ۱۰ تنها نمره‌ی ۲ را کسب می‌کند. این یوتیوبر به خریدارهای سوییچ OLED پیشنهاد می‌کند که برای کنسول خود محافظ صفحه تهیه کنند.

JerryRigEverything در مورد صفحه‌نمایش نینتندو سوییچ گفت: «متأسفانه چیزی که مشاهده می‌کنیم، خراش‌هایی در سطح سه و شیار‌هایی در سطح چهار هستند. این یعنی سطح صفحه‌نمایش جدید سوییچ OLED از جنس پلاستیک است. اینکه متوجه شدیم کنسول نینتندو سوییچ OLED از این نظر آسیب‌پذیری بالایی دارد، نکته‌ی خوبی است. چرا که حالا از قرار دادن سوییچ در شرایطی که ممکن است اجسام فلزی مانند کلید و سکه به آن آسیب بزنند، پرهیز می‌کنیم.»

نشست Ask the Developer نینتندو

به‌گفته‌ی نینتندو صفحه‌نمایش سوییچ OLED از جنس شیشه ساخته شده است و لایه پلاستیکی آن جهت جلوگیری از پخش شدن شیشه بر اثر شکستن صفحه‌نمایش است. نینتندو همچنین مدعی شد که دسته Joy-Con به‌کار گرفته شده در سوییچ OLED، جدیدترین نسخه‌ی بهبودیافته Joy-Con است که در مقابل Drift آنالوگ‌ها (کشیده شدن آنالوگ به یک سمت) مقاوم‌تر شده است. در آخرین نشست Ask the Developer از کو شیوتا، مدیر کل و تورو یاماشیتا، جانشین مدیر کل در بخش توسعه و فناوری شرکت نینتندو، در مورد بهبود‌های Joy-Con سؤال‌هایی پرسیده شد. Drift دسته Joy-Con از زمان انتشار سوییچ در سال ۲۰۱۷ تاکنون مشکلی است که برای صاحبان این کنسول زیاد اتفاق می‌افتد.

تورو یاماشیتا در رابطه با پیشرفت دسته Joy-Con گفت: «دسته‌های Joy-Con امکانات زیادی دارند. ما همیشه در حال بهبود دادن بخشی از آن‌ها هستیم؛ پیشرفت‌هایی که شاید در ظاهر به چشم نیایند. علاوه‌بر قطعات دیگر دسته، آنالوگ‌های آن از زمان عرضه‌ی سوییچ کیفیت بهتری پیدا کرده‌اند و ما مدام در حال بهتر کردن آن‌ها هستیم. آنالوگ دسته سوییچ در زمان عرضه توانست تست اطمینان نینتندو را قبول شود. در این تست آنالوگ‌ها را مدام درحالی که تحت فشار بودند، می‌چرخاندیم. آنالوگ گیم‌پد کنسول Wii U نیز از همین تست عبور کرد. از آن‌جایی که همیشه به‌فکر بهبود آنالوگ‌ها هستیم، Joy-Conهای مشتریان خود را نیز بررسی کردیم و براساس نتایج آزمایش‌ها، دوام و مقاومت دربرابر سایش دسته‌ها را بهبود دادیم.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده