// سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۶

شایعه: ساخت بازی جدید Splinter Cell توسط یوبیسافت

بعد از گذشت یک دهه یوبیسافت ظاهرا بالاخره به ساخت بازی جدید Splinter Cell چراغ سبز نشان داده است.

منابع نزدیک به تیم تولید رسانه VGC اعلام کردند بعد از اینکه طرفداران از معرفی بازی جدید Splinter Cell برای موبایل و VR خشمگین شدند، حالا یوبیسافت قصد دارد تا با ساختن بازی جدید اسپلینتر سل از داستان اصلی مجموعه اعتماد طرفداران را دوباره به‌دست بیاورد. هنوز مشخص نیست که کدام استودیو مسئولیت ساخت بازی را برعهده دارد، اما دو اینسایدر که از برنامه‌های یوبیسافت مطلع هستند، مدعی شده‌اند که بازی جدید در مقر اصلی یوبیسافت در شهر مونترآل ساخته نمی‌شود.

این منبع همچنین می‌گوید که بازی در مراحل اولیه ساخت است، اما احتمال کوچکی وجود دارد که سال آینده Ubisoft بازی اسپلینتر سل را رسما معرفی کند. یوبیسافت تاکنون واکشنی به این خبر نداشته است. دنباله بازی اسپلینتر سل در شرایطی عرضه می‌شود که یوبیسافت به‌دنبال بهبود تصویر شرکت در نزد عموم است، چراکه اخیرا اتهاماتی مرتبط با وجود تبعیض و آزار‌ جنسی در محیط کاری به یوبیسافت نسبت داده شده است. کارکنان این شرکت از عملکرد یوبیسافت برای تغییر فرهنگ اشتباه محیط کاری نارضایتی خود را اعلام کردند.

بازی اسپلینتر سل سبک مخفی‌کاری دارد و با پیشوند Tom Clancy منتشر می‌شود. کاراکتر اصلی بازی سم فیشر نام دارد که عضو گروه ماموران مخفی با نام The Third Echelon است. گروه The Third Echelon زیر نظر دولت فعالیت می‌کند. بازی Splinter Cell: Blacklist، آخرین قسمت از بازی اسپلینتر سل بود که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد. بدین ترتیب بیش از ۸ سال است که قسمت جدیدی از بازی Splinter Cell تولید و منتشر نشده است.

سم فیشر در پوستر بازی اسپلینتر سل

این بازه زمانی از انتشار اولین بازی Splinter Cell در سال ۲۰۰۲، تاکنون طولانی‌ترین بازه بین نسخه‌های اسپلینتر سل محسوب می‌شود. یوبیسافت سال گذشته پروژه جدیدی برای بازی اسپلینتر سل معرفی کرد، اما بعد از اینکه مشخص شد بازی مختص VR ساخته شده است، طرفداران زیادی را ناامید کرد. سال‌های اخیر یوبیسافت اعلام کرد که به فکر بازگردانی سری بازی‌های Tom Clancy است. سال گذشته ایو گیلموت، مدیر یوبیسافت گفت برای بازگشت سری اسپلینتر سل ابتدا لازم است که این مجموعه تکامل پیدا کند.

ایو گیلموت در صحبت‌های خود گفت: «وقتی بازی جدیدی می‌سازید باید مطمئن شوید که این بازی با چیزی که قبلا درست کردید متفاوت باشد. آخرین باری که روی بازی اسپلینتر سل کار کردیم فشار زیادی از سمت طرفداران که می‌گفتند «فلان چیز را تغییر ندهید، این‌کار یا آن‌کار را نکنید» روی تیم توسعه بود و بعضی از افراد تیم نیز از کار روی بازی اسپلینتر سل نگران بودند. در حال حاضر کسانی را داریم که روی بازی Splinter Cell کار می‌کنند، در آینده چیز‌هایی را مشاهد خواهید کرد، اما بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم.»

ایو گیلموت همچنین گفت یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید برای قسمت جدید اسپلینتر سل بیشتر صبر کنیم، موفقیت مجموعه‌های دیگر یوبیسافت مانند بازی Assassin's Creed و همچنین Watch Dogs و The Division است.

نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده