نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰

جزئیات ریمستر سه‌ گانه GTA ؛ از گرافیک ارتقاء یافته تا سیستم کنترل شبیه GTA 5

مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای نسخه پی سی ریمستر سه‌گانه GTA زودتر از موعد مقرر منتشر شده که از رزولوشن تا سایر جزئیات فنی این مجموعه را فاش می‌کند.

نسخه بازسازی شده‌ی سه‌گانه GTA که بعد از انتشار شایعات متعدد بالاخره به‌صورت رسمی معرفی شد، با نام Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition شناخته می‌شود. حالا و بعد از معرفی رسمی این بازی نیز به نظر می‌رسد که همچنان انتشار شایعات و افشای اطلاعات از GTA: The Trilogy ادامه دارد. اما چیزی که این مورد را جالب‌تر می‌کند، این است که اینبار خود راک استار منبع افشای این اطلاعات است. درواقع صفحه‌ی پشتیبانی این بازی که قرار بوده در زمان دیگری در دسترس قرار بگیردد، زودتر از موعد مقرر توسط یکی از اعضای انجمن GTA forums شناسایی شده و اطلاعات مهمی از آن به‌دست آماده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این مجموعه از نظر جلوه‌های بصری تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسخه اورجینال تجربه خواهد کرد. از جمله‌ی این موارد باید به ارتقاء چشمگیر سیستم نورپردازی بازی و بهبود گرافیک محیطی آن اشاره کرد که شامل تکسچرهایی با رزولوشن بالا، افزایش فواصل و زاویه دید و موارد دیگر می‌شود. راک استار در این سند وعده‌ی «سطح تازه‌ای از جزئیات» را در ریمستر مجموعه‌ی قدیمی خود داده است.

ریمستر سه گانه GTA

اما یکی از برجسته‌ترین تغییراتی که راک استار در ریمستر سه‌گانه جی تی ای اعمال خواهد کرد، اضافه شدن سیستم کنترلی و استایل گیم‌پلی بازی Grand Theft Auto 5 است که جایگزین استایل کنترل بازی‌های اصلی این مجموعه می‌شود. باتوجه به اینکه برخی مکانیک‌های گیم‌پلی این سه بازی در مقایسه با استانداردهای امروز کمی قدیمی و از مد افتاده به نظر می‌رسند، این تصمیم چندان هم غیرمنتظره به نظر نمی‌رسد.

در این بین به مشخصات حداقلی و پیشنهادی سیستم مورد نیاز جهت اجرای نسخه پی سی بازی نیز اشاره شده که بد نیست به آن هم اشاره‌ای داشته باشیم.

حداقل مشخصات سیستم مورد نیاز

  • پردازنده: Intel Core i5-2700K یا AMD FX-6300
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 760 2GB یا AMD Radeon R9 280 3GB
  • رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه: ۴۵ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰

سیستم پیشنهادی

  • پردازنده: Intel Core i7-6600K یا AMD Ryzen 5 2600
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce GTX 970 4GB یا AMD Radeon RX 570 4GB
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه: ۴۵ گیگابایت
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰

مجموعه بازی‌های Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پی سی منتشر خواهد شد. هنوز تاریخ دقیق عرضه این بازی اعلام نشده است. گفته شده که نسخه موبایلی این بازی برای سیستم‌عامل اندروید و iOS نیز در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد.

علاوه‌بر این، برنامه‌ریزی شده تا نسخه فیزیکی بازی نیز در دسامبر امسال به بازار عرضه شود. حتی یک فروشگاه عرضه کننده این بازی نیز قیمت بازی روی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و سونی را ۷۰ دلار اعلام کرده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده