// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷

کارگردان Forza Horizon 5: این بازی روی ایکس باکس وان گرافیک خوبی دارد

مایک براون، کارگردان خلاق Forza Horizon 5 می‌گوید باوجود برخی محدودیت‌های سخت‌افزاری، این بازی یکی از آن‌ بازی‌های ایکس باکس وان است که جلوهای بصری خوبی دارند.

تمام نمایش‌هایی که تاکنون از بازی مورد انتظار Forza Horizon 5 منتشر شده‌اند، روی نسخه‌‌های نسل نهمی یا پی سی بازی اجرا می‌شدند. شکی نیست که جلوه‌های بصری جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی فورزا هورایزن روی این پلتفرم‌ها خیره‌کننده به‌نظر می‌رسند و مشخص است که استودیوی Playground Games وقت زیادی صرف کرده است تا گرافیک این بازی را روی سخت‌‌افزارهای جدید به کمال برساند. اینجا اما برای دارندگان کنسول نسل قبلی ایکس باکس که تعدادشان کم هم نیست، ممکن است این سؤال پیش بیاید که فورزا هورایزن 5 روی سیستم آن‌ها چگونه اجرا می‌شود؟ مایک براون، کارگردان خلاق بازی به‌تازگی به این سؤال پاسخ داده است.

براون که با وب‌سایت Press-Start مصاحبه می‌کرد، دراین‌باره گفت: «فکر نمی‌کنم هنوز تریلر Initial Drive نسخه ایکس باکس وان Forza Horizon 5 را منتشر کرده باشیم. این نسخه دارای صفحه‌های لودینگ است. البته باید اعتراف کنم که جلوه‌های بصری بازی روی ایکس باکس وان واقعا خوب هستند. ایکس باکس وان اما SSD ندارد و به این خاطر یک سری محدودیت‌هایی به‌وجود آورده است.» گفتنی است که تریلرهای Initial Drive بازی‌های فورزا هورایزن معمولا ویترینی از تمام مواردی هستند که بازی ارائه می‌دهد و به‌قصد نمایش حداکثری جلوه‌های بصری آن پخش می‌شوند.

ماشین‌ها در کوهستان برفی در بازی Forza Horizon 5

براون همچنین درباره‌ی فرایند کاهش جلوه‌های بصری Forza Horizon 5 برای اجرا روی ایکس باکس وان توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «اگر برای پی سی بازی بسازید، می‌دانید که تمام فناوری‌های به کار رفته در بازی‌تان باید قابلیت ساده‌‌سازی داشته باشند و در نتیجه بازی شما تا آن‌جایی که امکان دارد روی ضعیف‌ترین پی سی‌ها هم اجرا شود. روی پلتفرم پی سی این‌جوری است که شما هرچه‌‌قدر بازی خود را برای اجرای روی سخت‌افزار ضعیف‌تری آماده کنید، گیمرهای بیشتری می‌توانند بازی شما را تجربه کنند. صادقانه بخواهم بگویم، فرایند ساده‌سازی گرافیک فورزا هواریزن 5 برای اجرا روی ایکس باکس وان هم به همین صورت بود. البته فورزا هورایزن 5 یکی از آن‌ بازی‌های ایکس باکس وان است که جلوهای بصری خوبی دارند.»

براون در ادامه می‌افزاید: «فکر می‌کنم بازیکنان عاشقش می‌شوند. البته واضح است که این نسخه‌ی ایکس باکس وان است و جلوه‌های بصری آن قرار نیست به کیفیت نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس باشد. بازی در نسخه‌ی ایکس باکس وان دارای صفحه‌های لودینگ است و دراین‌باره کاری نمی‌توان کرد. بااین‌حال، فکر می‌کنم ساخت نسخه‌ی ایکس باکس وان Forza Horizon 5 سخت‌تر و پیچیده‌تر از ساخت بازی برای پی سی‌‌های ضعیف نبود. آن نسخه‌ای از بازی که برای ایکس باکس وان منتشر می‌شود، بازیکنان این کنسول را راضی خواهد کرد.»

مسیر سرسبز و مملو از گل بازی Forza Horizon 5

باتوجه‌به اینکه هنوز هیچ تریلری از نسخه‌ی ایکس باکس وان Forza Horizon 5 منتشر نشده است، فعلا نمی‌توان درباره‌ی جلوه‎‌های بصری این نسخه از بازی قضاوتی قطعی کرد. بااین‌حال، Forza Horizon 4 گرافیک خوب و نسبتا راضی‌کننده‌ای را تحویل دارندگان کنسول نسل هشتمی ایکس باکس داده است و اگر بخواهیم بر این اساس نظر دهیم، به‌نظر می‌رسد که پلی‌گراند گیمز این‌بار هم می‌تواند اثری با همان کیفیت را به ایکس باکس وان بیاورد.

Forza Horizon 5 در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ فکر می‌کنید در نسخه‌ی ایکس باکس وان Forza Horizon 5 شاهد جلوه‌های بصری قابل‌قبولی خواهیم بود؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده