// جمعه, ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰

احتمال تغییر نام سری بازی FIFA توسط الکترونیک آرتز

کونامی دیگر نام PES را کنار گذاشت و محصول خود را با نام eFootball عرضه کرد. اکنون شرکت EA مشغول بررسی امکان رها کردن نام فیفا برای مجموعه‌ی فوتبالی خود است.

الکترونیک آرتز اعلام کرد که بازی FIFA 22 با بیشتر از ۹.۱ میلیون بازیکن به سرعت تبدیل به یک موفقیت عالی عظیم برای شرکت شده است. این تعداد قابل توجه از بازیکن‌ها تا همین لحظه بیشتر از ۴۶۰ میلیون مسابقه برگزار کرده‌اند و بیشتر از ۷.۶ میلیون تیم در Ultimate Team ساختند. با تکیه به این موفقیت بزرگ، شرکت EA به بررسی امکان رها کردن کامل نام فیفا و تغییر اسم بازی فوتبالی خود می‌پردازد.

در حقیقت شاید EA Sports بخواهد دست از پرداخت هزینه‌ی سنگین لایسنس FIFA بردارد تا این‌گونه بخش بسیار بیشتری از درآمد این مجموعه‌ی پرفروش را مال خود کند. دقت کنید که تمامی همکاری‌های رسمی صورت‌گرفته برای ساخت سری بازی FIFA و لایسنس‌های خریداری‌شده برای آن جدا از حق استفاده از نام FIFA هستند. الکترونیک آرتز مشغول مذاکره با فیفا در رابطه با این اسم‌گذاری شده است. آیا شرکت EA موفق می‌شود که هزینه‌ی استفاده از اسم را کاهش دهد؟ آیا ممکن است واقعا از سال بعد ناگهان فیفا با نام دیگری به دست گیمرها برسد؟ چنین تغییری چه‌قدر می‌تواند روی عملکرد مالی بازی فوتبالی شرکت EA تاثیر بگذارد؟

بازی Fifa 22 اکنون در دسترس گیمرهای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، نینتندو سوییچ و گوگل Stadia قرار دارد. البته نسخه‌های مختلف فیفا 22 بعضا به شکل جدی با یکدیگر تفاوت دارند و مثلا حتی امکانات نسخه PC کمتر از بازی عرضه‌شده روی کنسول‌های نسل ۹ سونی و مایکروسافت است. اگر می‌خواهید با فیفا 22 بیشتر آشنا شوید، می‌توانید بررسی بازی FIFA 22 به قلم افشین پیروزی براساس نسخه‌ی ایکس باکس سری اس محصول جدید EA را در زومجی مطالعه یا تماشا کنید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده