نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

احتمال پشتیبانی داک جدید Switch OLED از خروجی 4K و 60FPS

کالبدشکافی کنسول ارتقاء یافته نینتندو سوییچ OLED نشان می‌دهد که داک جدید این دستگاه بیش از چیزی که تصور می‌شد تضمین کننده‌ی عملکرد آن در آینده خواهد بود.

شایعات مربوط‌به نسخه 4K کنسول نینتندو سوییچ که در بسیاری از موارد Switch Pro نامیده می‌شد، مدت‌ها در منابع مختلف منتشر شده و قاطعانه روی وجود چنین مدلی تأکید می‌کردند. این درحالی است که نینتندو صراحتاً وجود هر نسخه‌ی دیگری به جز Switch OLED را تکذیب کرده و به طرفداران اطمینان داده که گزارش‌های منتشر شده حقیقت ندارد. از طرفی باتوجه به عدم استفاده از یک CPU جدید یا ارتقاء رم کنسول Switch OLED، برخی کاربران از ارتقاء جزئی این مدل نسبت به نسخه‌ی اصلی کمی ناامید شدند.

اما کنسول Switch OLED در میان سایر مواردی که قبلاً به آن‌ها اشاره شده، یک داک جدید هم خواهد داشت که به نظر می‌رسد نسبت به آنچه که تصور می‌شد، بیشتر می‌تواند تصمین کننده‌ی عملکرد مطلوب دستگاه در آینده باشد. یک یوتیوبر به نام Nintendo Prime ویدیوی جدیدی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده که در آن به کالبد شکافی و بررسی دقیق اجزای داخلی این کنسول می‌پردازد. براساس اظهارات این کاربر یوتیوب، پورت HDMI داک جدید سوییچ اولد، «حداقل» با استاندارد HDMI 2.0 سازگار بوده و خود دستگاه نیز با یک کابل HDMI 2.0 عرضه می‌شود.

داک جدید نینتندو سوییچ اولد

اما اهمیت این موضوع در آن است که پورت HDMI 2.0 عملاً امکان تولید محتوای خروجی 4K و با نرخ فریم 60FPS را در داک جدید سوییچ اولد فراهم می‌کند. این درحالی است که خود کنسول Switch OLED قطعاً توانایی ارائه خروجی 4K/60FPS را ندارد. نسخه اورجینال کنسول نینتندو سوییچ نیز با یک کابل HDMI 1.4 و پورت HDMI 1.4 عرضه شده بود.

نکته جالب توجه این است که داک جدید Switch OLED به‌صورت جداگانه نیز قابل خرید است؛ بنابراین اگر نینتندو در آینده مدل جدیدتر و با قابلیت 4K را در نظر داشته باشد، پیش از آن از پشتیبانی داک کنسول از این کیفیت خروجی اطمینان حاصل کرده است. کنسول Nintendo Switch (OLED model) با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار و داک آن به‌صورت جداگانه و در دو رنگ سفید و سیاه به فروش می‌رسد. البته داخل پکیج آن نه کابل HDMI و نه آداپتور برق قرار نمی‌گیرد. همچنین نینتندو علاقه‌ای به ارسال این داک به‌صورت جداگانه برای خرده‌فروشی‌ها ندارد و فقط آن را در سایت رسمی خود می‌فروشد. شرکت ژاپنی هنوز قیمت جداگانه‌ی این داک جدید را اعلام نکرده است. داک عادی اکنون با دو قیمت ۴۰ و ۶۰ دلار در فروشگاه آنلاین رسمی نینتندو به فروش می‌رسد. نینتندو سوییچ OLED در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) عرضه می‌شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده