نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶

بازی ترسناک و جالب ساخته شده در Dreams ؛ ترکیبی از BioShock و Resident Evil

بازی ترسناک PRESSURE که توسط یک کاربر در Dreams طراحی شده، در حساب توییتر مدیا مولکول به نمایش گذاشته شده است.

بازی ترسناک PRESSURE که داخل بازی Dreams ساخته شده، شبیه تلفیقی از بازی‌های BioShock و Resident Evil به نظر می‌رسد که بازیکن را در محیط مضطرب کننده‌ای از تجهیزات زیر آب به ماجراجویی می‌فرستد. براساس ویدیویی که در اکانت توییتر Media Molecule توسعه‌دهنده بازی دریمز نیز منتشر شده، بازی PRESSURE (Chapter One) هم‌اکنون در دیتا بیس آنلاین Dreams در دسترس قرار دارد. طراح این بازی، Greatscott2204 که اولین‌بار آن را در نوامبر سال قبل منتشر کرده بود، اخیراً بازی را بهینه‌سازی کرده و مجدداً در دسترس کاربران قرار داده است.

در متن معرفی بازی از وبسایت رسمی Dreams نوشته شده که: «شما در مرکز زیردریایی مخوفی که تحت کنترل ماشین‌های مرگبار است، گم می‌شوید و از اسرار پنهانی آن پرده برمی‌دارید.» اگر این جملات هم برای شما یادآوری حس بازی BioShock نیست، ویدیویی که در کانال یوتیوب Gameplay Realm از گیم‌پلی دموی بازی منتشر شده، قطعاً شما را متقاعد خواهد کرد.

دانلود از آپارات

علاوه‌بر این، نشانه‌هایی از الهام گیری از بازی‌هایی مانند Resident Evil 2 و Resident Evil Village به چشم می‌خورد که از شباهت مکان‌هایی این بازی با مرکز NEST شرکت Umbrella یا کارخانه Heisenberg قابل تشخیص است. باید گفت که PRESSURE به اندازه‌ی بازی‌هایی که از آن الهام گرفته، ترسناک به نظر می‌رسد. یکی از کاربران توییتر در پاسخ به توییت مربوط‌به گیم‌پلی این بازی نوشته که بعضی از دشمنان این بازی واقعاً وحشتناک به نظر می‌رسند.

اما این اولین پروژه‌ی داخلی Dreams نیست که توجهات را به سمت خود جلب کرده است. پیش از این هم یکی از کاربران دریمز ساخته‌ای با الگو گرفتن از بازی Resident Evil Village را خلق کرده بود که در آن بازیکنان بدون تهدید لیدی دیمیتریس و دختران خون آشام او، قادر به گشت‌و‌گذار در قلعه‌ی Castle Dimitrescu بودند. یا کاربر دیگری که عملاً یک بازی مستقل God of War را داخل Dreams طراحی کرده بود.

بازی PRESSURE در دریمز

این دسته از خلاقیت‌ها باعث شده تا Media Molecule تصمیم به برگزاری جشنواره اختصاصی خود با عنوان DreamsCom 2021 بگیرد. یک رویداد سالانه که توسعه‌دهندگان در آن بهترین آثار خود را در بازی سندباکس PS4 به نمایش می‌گذارند. استودیو مدیا مولکول با بازی Dreams به افراد زیادی فرصت خلاقیت‌ورزی را داده است تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشند. به طور مثال، اخیراً تیم Cyber Sheep Film با ساخت یک انیمیشن به نام Noguchi’s Bell موفق شدند تا پروژه‌ی بزرگ‌تر خود را در کیک‌استارتر معرفی می‌کند؛ تا با کسب سرمایه‌ی مردمی به ساخت یک سریال انیمیشنی بپردازد که Noguchi’s Bell قسمت نخست آن به شمار می‌آید.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده