نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵

شایعه: استودیوی موجانگ روی دو بازی جدید ماینکرفت کار می‌کند

گزارش جدید Windows Central نشان می‌دهد که استودیوی موجانگ، توسعه‌دهنده بازی Minecraft روی دو بازی جدید از این آی پی کار می‌کند.

براساس گزارش جدید نشریه Windows Central، استودیوی سوئدی Mojang هم‌اکنون روی دو بازی جدید Minecraft کار می‌کند. نویسنده این مطلب، Jez Corden ادعای خود را برپایه‌ی اطلاعات به‌دست آمده از منابع ناشناس عنوان کرده و معتقد است که اشاره‌های اخیر صفحات Minecraft در شبکه‌های اجتماعی قطعاً به این موضوع ارتباط دارند. تاکنون اقتباس‌های متعددی از بازی ماینکرفت در فرمت‌های مختلف منتشر شده که مواردی مانند Minecraft Dungeons و Minecraft Story Mode را شامل می‌شوند. بنابراین جای تعجب نیست که پست‌های مرموز شبکه‌های اجتماعی ماینکرفت به‌زودی به یکی دیگر از این پروژه‌ها منتهی شوند.

در بخشی از این پست نوشته شده: «چیزی که با اطمینان می‌توان از آن صحبت کرد، این است که قطعاً برنامه‌های جدیدی در دنیای Minecraft در راه هستند. شخصاً از منابع مطمئنی شنیدم که موجانگ حداقل دو پروژه جدید در این آی پی را در دست ساخت داشته که Minecraft و Minecraft Dungeons نیستند. البته فعلاً هیچ ایده‌ای درباره اینکه این بازی‌ها چه چیزی خواهند بود نداریم. شاید در آینده متوجه شویم که بالاخره این پیکسل آرت‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ماینکرفت دیده می‌شوند، نهایتاً به چه چیزی اشاره خواهند داشت. حداقل امیدواریم که چنین چیزی باشد.»

ساخت و ساز در محیط بازی Minecraft

Minecraft یکی از بزرگ‌ترین بازی‌هایی است که تاکنون در تاریخ صنعت ویدیو گیم ساخته شده است. جامعه‌ی بسیار بزرگ بازیکنان این بازی درکنار حالت‌های فوق‌العاده متنوع و متعددی که مدت زیادی است بازیکنان را در این فضای خلاقانه مشغول نگه داشته، تقریباً در هیچ بازی دیگری سراغ نداریم. این اثر موفق، تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه را در پلتفرم‌های مختلف به فروش رسانده که برای هر بازی ویدیویی یک رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

گزارش جدید دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه‌ی Niko Partners نشان می‌دهد که بازی Minecraft تا سال ۲۰۲۰ موفق شده به ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دست پیدا کند که از این جمعیت، فقط ۴۰۰ میلیون آن از چین هستند. او فاش کرده که ماینکرفت موفق شده در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ میلیون بازیکن جدید از چین به خود جذب کند. براساس توضیحات احمد، این رشد سریع در تاریخ بازی ماینکرفت سابقه نداشته است.

بازی های جدید Minecraft

بازی Minecraft Dungeons به‌عنوان یک بازی دانجن کراولر و هک اند اسلش و جدیدترین پروژه اقتباسی ماینکرفت که برخلاف بازی اصلی ماینکرفت در آن خبری از ساخت‌وساز یا حفاری و کندن زمین نیست، بازیکنان را وارد محیط‌های متنوعی می‌کند که باید در آن با دشمنان مبارزه کنند. این بازی از زمان عرضه برای پی‌سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ۱۰ میلیون کاربر را از پلتفرم‌های مختلف به سمت خود جذب کرده که رکورد خوبی برای یک اثر جانبی محسوب می‌شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده