// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰

آشنایی با محیط‌ها و دشمنان Metroid Dread در اطلاعات جدید این بازی

نینتندو در جدیدترین قسمت از Metroid Dread Report، جزئیات جدیدی را از دشمنان و محیط‌های بازی منتشر کرده است.

با نزدیک شدن به زمان عرضه بازی Metroid Dread، شاهد انتشار اطلاعات بیشتری حول این بازی هستیم. نینتندو به واسطه‌ی Metroid Dread Report، اطلاعات جدیدی را دراختیار کاربران قرار داده است و حال در جدیدترین قسمت از این برنامه، شاهد انتشار اطلاعاتی حول سیاره Planet ZDR هستیم که شامل محیط و دشمنان جدید بازی می‌شود.

برای اولین محیط، به سراغ Artaria می‌رویم که پایین‌ترین محیط و سطح سیاره ZDR به حساب می‌آید. به‌عبارتی نقطه شروع متروید درد و جایی‌که هدایت ساموس را برعهده می‌گیرید، در این منطقه است. از ویژگی‌های منطقه Artaria می‌توان به دمای پایین آن اشاره کرد و سطح‌های بالاتر این منطقه، از ماگما پرشده و می‌توان آن را منبع اصلی انرژی سیاره درنظر گرفت.

ساموس در بازی Metroid Dread

تیم سازنده از Artaria به‌عنوان بزرگ‌ترین منطقه بازی یاد می‌کنند و پر از راه‌های فرعی و اصلی مختلف است که ساموس از همان ابتدا به تمامی آن‌ها دسترسی نداشته و به مرور زمان می‌توانید به این محیط برگشته و آن‌ها را بگردید. از رویارویی‌های شما در Artaria هم می‌توان‌به Kladia اشاره کرد. البته این هیولا دشمن شما به حساب نمی‌آید، اما اگر با آن برخورد کنید، به شما آسیب بالایی را وارد می‌کند. Ply یکی از دشمنانی است که در منطقه ذکر شده مشاهده خواهید کرد و یک هیولا در حال پرواز به حساب می‌آید و با دم خود به ساموس ضربه وارد می‌کند. آخرین دشمن هم Muzby نام داشته که از نظر جثه بزرگ بوده، پوست سختی دارد و آسیب رساندن به آن کار سختی است.

دومین محیط Cataris نام دارد. در توضیحات رسمی از این محیط آمده «سیستم مرکزی که مدیریت منابع و جریان انرژی تولید شده از ماگما به سراسر سیاره را برعهده دارد. همچنین شامل شرکت‌های مختلف می‌شود.» ماگما یکی از موارد عادی‌ای است که در این منطقه مشاهده می‌کنید و تعدادی از محیط‌های این بخش هم بسیار داغ بوده و بدون یک سری به‌روزرسانی خاص، قادر به گشت‌وگذار در آن‌ها نخواهید بود. از دشمنان این منطقه هم بد نیست به Vulkran اشاره کرد. موجودات کوچکی که به دیوار چسبیده و ماگما به سمت شما پرتاب می‌کنند. Autclast هم ربات‌های پیشرفته و سرسختی هستند که موج‌هایی از آتش را به سمت شما هدایت می‌کنند.

ساموس در محیط‌های داغ و آتش‌فشانی Metroid Dread

Autsniper و Armadigger هم دیگر دشمنانی هستند که در محیط Cataris با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. دراین‌میان یک محیط تحقیقاتی بیولوژیکی به نام Dairon هم وجود که پر از ربات های مختلف است تا از تکنولوژی Chozo استفاده کنند. نکته جالب در ارتباط با این محیط، این است که در بعضی از بخش‌های Dairon برق رفتگی را تجربه خواهید کرد. به‌عبارتی بعضی از محیط‌ها تاریک بوده و باید حسابی حواس خود را جمع کنید. دشمنان این بخش هم حالت مکانیکال داشته و شامل Autsniper، Armadigger و Autsharp می‌شود. Autsniper حالت تک‌تیرانداز دارد، اما Autsharp یک تیغ انرژی بسیار قوی را به‌صورت چرخشی به سمت شما پرتاب می‌کند. دراین‌میان Armadigger هم یک موجود خطرناک است که به‌سرعت به سمت ساموس یک حرکت قابل شارژ را انجام می‌دهد.

محیط بعدی، Burenia نام داشته که یک مرکز تحقیقاتی نیرو دریایی است. بخشی از این مرکز تحقیقات در زیر آب قرار گرفته و پر از هیولاهای آبزی است. حرکت ساموس در زیر آب بسیار سخت و کند خواهد بود تا اینکه به‌روزرسانی‌های مخصوصی را در راستای این موضوع کسب کرده باشید. دراین‌راه وی با هیولاهایی نظیر Bataloon (هیولایی کوچک و کند که در زیر آب زندگی می‌کند)، Dizzean (موجوداتی شبیه‌به چتر دریایی که به‌تنهایی ضعیف هستند، اما اگر به‌صورت دسته‌ای حمله کنند، خطرناک ظاهر می‌شوند.) و درانتها Slaaga که یک هیولا بزرگ بوده و به سمت شما اسید شلیک می‌کند، مواجه خواهد شد.

ساموس در حال گرفتن لبه سکوها در Metroid Dread

از دیگر محیط‌های معرفی شده، بد نیست اشاره‌ای هم به Ghavoran داشته باشیم. یک جنگل در زیر زمین که پر از گیاهان و جانوران بومی است. از میان دشمنان این محیط هم می‌توان‌به Hecathon (یک هیولای باستانی که پرواز کرده و دشمن شما به حساب نمی‌آید. البته اگر با شلیکی که قابلیت تجزیه کردن سایر دشمنان را دارد، به او ضربه بزنید، آسیب جدی و بالایی را به شما وارد می‌کند)، Yampa (موجودی شبیه به عنکبوت) و Quetzoa (هیولایی که پرواز می‌کند و می‌تواند جدا از سریع حرکت کردن، به‌سرعت هم به ساموس ضربه بزند) اشاره کرد.

در انتها، اطلاعاتی از محیط Ferenia در دسترس قرار گرفت. یک مکان مقدس که حال خرابه‌ای بیش نیست و از آن برای آیین‌های Chozo استفاده می‌شد. تیم سازنده وعده اسطوره شناسی زیادی را در این منطقه داده است که مربوط‌به آیین‌ها و مواردی می‌شود که تمدن Chozo از خود به‌جای گذاشته است. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویر منتشر شده جدید بازی را در زومجی تماشا کرده و نظرات خود را هم با ما در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده