// چهار شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱

استعفا تهیه‌کننده سری بازی اورواچ از بلیزارد

چاکو سانی، تهیه‌کننده‌ی اجرایی ارشد مجموعه بازی Overwatch ناگهان پیش از به پایان رسیدن پروسه‌ی ساخت بازی Overwatch 2 از شرکت بلیزارد جدا شد.

جدی و جدی‌تر به نظر آمدن سه پرونده‌ی سنگین شکایت از سوی مراجع قانونی بزرگ از جمله خود ایالت کالیفرنیا کشور آمریکا، ظاهرا مدام افراد بیشتری را مجبور به استعفا دادن از کار در بلیزارد می‌کند. حالا چاکو سانی که در تیم ساخت بازی Overwatch 2 هم نقش اساسی داشت، ناگهان خبر جدایی خود از این شرکت را اعلام کرد.

وقتی چند ماه قبل جف کپلان، کارگردان بازی Overwatch و یکی از بازی‌سازهای ارشد و کلیدی شرکت پس از ۱۹ سال کار با بلیزارد خداحافظی کرد، نگرانی‌های زیادی راجع به بازی Overwatch 2 به وجود آمدند. طی چندین و چند هفته‌ی اخیر برخی از وظایف سابق او بر دوش چاکو سانی قرار گرفته بودند. اکنون خود او هم دیگر در شرکت جایی ندارد.

سانی که سابقه‌ی کار روی مجموعه بازی God of War در استودیو سانتا مونیکا سونی را داخل کارنامه‌ی حرفه‌ای خود می‌بیند، در سال ۲۰۱۶ میلادی به بلیزارد پیوست. نقش اساسی او در تهیه‌کنندگی محتواهای مختلف بازی Overwatch کاری کردند که عضوی کلیدی در تیم ساخت بازی Overwatch 2 باشد. بلیزارد در واکنش به پخش شدن خبر جدایی او سریعا بیانیه‌ای منتشر کرد تا به سهام‌دارها و گیمرها بگوید که بازی Overwatch 2 وارد مراحل نهایی تولید شده است و آن‌ها نباید نگران وضعیت محصول باشند. در حقیقت بلیزارد ادعا می‌کند که تنها دلیل جدایی سانی از شرکت آن است که می‌خواهد مدتی مشغول کار نباشد و به استراحت بپردازد.

کاراکترهای بازی Overwatch 2 شرکت بلیزارد با رنگ های مختلف

بلیزارد پیش از پایان یافتن ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر راجع به مسابقات نهایی بزرگ Overwatch League می‌پردازد. طی هفته‌های اخیر جی. الن برک (رئیس سابق بلیزارد)، لوئیس باریگا (کارگردان سابق بازی Diablo 4)، جسی مک‌کری (طراح ارشد سابق بازی Diablo 4)، جاناتان لاکرفت (طراح ارشد سابق سری بازی World of Warcraft)، جسی میسچاک (رئیس سابق بخش منابع انسانی بلیزارد) و کلیر هارت (رئیس سابق دپارتمان حقوقی بلیزارد) تنها برخی از افرادی بوده‌اند که ناگهان شرکت را ترک کردند.

کمیسیون Securities and Exchange به‌عنوان یک سازمان رسمی دولت فدرال ایالات متحده‌ی آمریکا اکنون مشغول تحقیقات مفصل راجع به وضعیت کارمندهای بلیزارد طی چند سال اخیر شده است. این وسط بلومبرگ می‌گوید که براساس شنیده‌های جیسون شرایر، نام چاکو سانی برخلاف افراد دیگر در شکایت‌ها نیامد و خیلی‌ها او را در استودیو دوست دارند. پس شاید از حالا به بعد برخی افراد نه از ترس کارهای قبلی خود خود که فقط به خاطر عدم تمایل به حضور در شرکتی که این‌چنین متهم به رفتارهای نژادپرستانه و ضد زن شده است، بلیزارد را برای همیشه ترک کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده