نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳

ارائه قابلیتی جذاب برای کنترلرهای قدیمی‌ تر ایکس باکس

به‌زودی کنترلرهای بیشتری از خانواده ایکس باکس از قابلیت «دو ضربه» یا Double Tap برای جابه‌جایی سریع بین دستگاه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

ویژگی دابل تپ یا دو ضربه در کنترلرهای ایکس باکس پیش از این تنها به دسته‌ی کنسول‌های نسل نهمی سری ایکس و سری اس محدود می‌شد؛ اما ظاهراً قرار است کنترلرهای ایکس باکس بیشتری به این قابلیت مجهز شوند. جیمز شیلد، مدیر برنامه‌ریزی تولید ایکس باکس در توضیحات خود از عملکرد این ویژگی گفته که این ویژگی، سوییچ کردن یا جابه‌جایی میان دستگاه‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. وی در ادامه تشریح کرده که کنترلرهای بلوتوثی ایکس باکس وان، الیت سری 2 و Adaptive Controller این آپدیت را دریافت می‌کنند.

کاربران می‌توانند با دو بار فشردن کلید جفت کردن، به‌سادگی اتصال دسته بین کنسول، پی سی و گوشی‌های موبایل را جابه‌جا کنند. در حال حاضر مثلاً برای جا به جایی بین پی سی و کنسول ایکس باکس، باید کلید اتصال را نگه داشته و برای اتصال مجدد به کنسول، دو بار آن را فشار دهید. درواقع با آپدیت جدید، این دو روش به یک روش واحد ساده سازی می‌شود. البته همان‌طور که گفته شد، دسته‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس قبلاً به همین ترتیب کار می‌کردند و این آپدیت مختص کنترلرهای قدیمی‌تر است.

این آپدیت از هفته گذشته و در قالب یک آپدیت سخت‌افزاری در اختیار کاربران آلفا و Alpha Skip-Ahead قرار گرفته است. در ادامه می‌توانید به عملکرد این ویژگی نگاهی داشته باشید.

دانلود از آپارات

اما مایکروسافت اعلام کرده که کنترلرهای ایکس باکس با دریافت این آپدیت از قابلیت Bluetooth Low Energy نیز پشتیبانی خواهند کرد که تجربه سازگاری و اتصال بهتر به دستگاه‌های مختلف را فراهم می‌کند. دسته‌های ایکس باکس بعد از نصب این آپدیت، امکان ذخیره و به حافظه سپردن یک میزبان بلوتوث و یک میزبان Xbox Wireless را خواهند داشت.

محتوای این آپدیت، نهایتاً قابلیت Dynamic Latency Input را به کنترلرهای قدیمی‌تر ایکس باکس اضافه خواهد کرد. این ویژگی، باعث می‌شود تا نحوه پاسخگوی دسته به دستورها بهتر شده و فرمان‌ها با تأخیر کمتری صادر شوند. پیش از این ازطریق پستی در Xbox Wire اعلام شده بود که قرار است دو ویژگی مهم کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس شامل DLI یا Dynamic Latency Input و Bluetooth Low Energy به دسته‌های ایکس باکس وان اضافه شوند.

ایکس باکس البت کنترلر 3

نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس نسبت به مدل‌های قبلی تغییرات کوچکی را به خود می‌بینند. اضافه شدن کلید اشتراک و پیشرفت‌هایی که در عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ این دسته‌ها اعمال شده، از جمله تغییرات قابل توجهی است که در نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس مشاهده می‌شوند.

مایکروسافت چیزی درباره زمان عرضه این آپدیت اعلام نکرده و باید به‌زودی انتظار انتشار آن را داشته باشیم. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده